۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۵۴۰

تظاهرات مردم ترکیه در اعتراض به اعمال تحریم‌های غرب علیه ایران

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مردم مسلمان ترکیه به دلیل اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در شهر استانبول دست به تظاهرات زده و سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
راهپيمايي مردم استانبول در حمايت از ايران راهپيمايي مردم استانبول در حمايت از ايران راهپيمايي مردم استانبول در حمايت از ايران
به گزارش خبرگزاری رسا، این تظاهرات از سوی مجمع مقاومت در برابر امپریالیسم و با حمایت برخی نهادهای غیردولتی ترکیه در شهر استانبول برگزار شد.

مردم مسلمان ترکیه با تاکید بر اینکه ایران در مقابل آمریکا هرگز تسلیم نمی شود، بر حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کردند.

این تظاهرات در میدان تقسیم استانبول برگزار شد، تظاهرکنندگان پرچم های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را به آتش کشیده و شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مردم ایران تنها نیستند، انرژی هسته ای حق مسلم ایران است، آمریکای قاتل از خاورمیانه بیرون شو سردادند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با مضامین آمریکا، انگلیس، اسرائیل مثلث شیطانی و جنگ علیه ایران هرگز با خود حمل می کردند.

کنعان چامورجو نویسنده و محقق ترکیه ای در این تظاهرات گفت: امپریالیسم غرب به سرکردگی آمریکا قصد دارد با تحریم ها، ایران را به زانو درآورده و تسلیم کند، اما باید به این زورگویی ها خاتمه دهد.

لازم به ذکر است، هزاران تن از شهروندان آمریکایی و کانادایی در اعتراض به سیاست های دشمنانه آمریکا علیه ایران نیز راهپیمایی کردند./982/ب903/گ
ارسال نظرات