۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۰۳۳
برای رویارویی با یورش صهیونیست ها؛

فراخوان فلسطینی ها برای حضور گسترده در مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ گروه های فلسطینی، شهروندان فلسطینی را به حضور گسترده در مسجدالاقصی برای رویاروی با فراخوان راست گرایان صهیونیست به یورش علیه مسجدالاقصی در بامداد روز یکشنبه دعوت کردند.
بيت المقدس، قدس، مسجدالاقصي


به گزارش خبرگزاری رسا، برخی از گروه های تندرو صهیونیست و اعضای حزب راست گرای لیکود رژیم صهیونیستی خواهان یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی در روز یکشنبه (23 بهمن ماه) و هتک حرمت آن شده اند.

شیخ عکرمه صبری، رییس هیات عالی اسلامی در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: توطئه طراحی شده برای مسجدالاقصی بسیار خطرناک است و ما پیش تر درباره این حملات و یورش ها هشدار داده بودیم.

وی افزود: ما بار دیگر بر حق خود در این مسجد تاکید می کنیم؛ زیرا این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است و یهود ارتباطی با آن ندارد و ما هرگونه تحرکات برای یورش به مسجدالاقصی را محکوم می کنیم.

موسسه اوقاف و میراث فرهنگی شهر اشغالی قدس گزارش داد که برخی از پایگاه های خبری وابسته به راست گرایان صهیونیست اعلامیه ای را در روزهای اخیر به نام حزب لیکود منتشر کرده اند که در آن از هزاران عضو این حزب خواسته شده است تا به مسجدالاقصی یورش ببرند و به اصطلاح خود از کوه المعبد برای پاکسازی و برچیدن مسجدالاقصی بالا روند.

در همین حال، جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی سال 1948 خواستار حضور دایمی فلسطینی ها در مسجدالاقصی شد و این اقدام را تنها راه جلوگیری از تخریب مسجد و محافظت از آن دانست.

از سوی دیگر، کمیته آمادگی کنفرانس مردمی قدس، شهروندان فلسطینی را به حضور گسترده در مسجدالاقصی در بامداد روز یکشنبه فراخواند تا با این حضور فراخوان راست گرایان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی را خنثی کنند./981/ب902/گ

ارسال نظرات