۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۳۱۶۶

فلسطینیان نقشه شوم صهیونیست ها برای حمله به مسجدالاقصی را نقش بر آب کردند

خبرگزاری رسا ـ صدها شهروند مسلمان فلسطینی با حضور گسترده خود در مسجدالاقصی، نقشه شوم صهیونیست های تندرو و اعضای حزب راست گرای لیکود برای یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن را نقش بر آب ساختند.
مسجدالاقصي
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها شهروند فلسطینی شهر قدیمی قدس و ساکن سرزمین های اشغالی سال 1948، روز گذشته با حضور گسترده خود در مسجدالاقصی، نقشه شوم صهیونیست های تندرو و اعضای حزب راست گرای لیکود رژیم صهیونیستی به رهبری موشی فایجلن که خواستار یورش به مسجدالاقصی در روز یکشنبه (23 بهمن ماه) و هتک حرمت آن شده بودند را نقش بر آب ساختند.

گفتنی است که اعضای حزب تندروی لیکود خواستار با فراخوان هواداران خود به یورش و اشغال مسجدالاقصی در روز بیست و سوم بهمن ماه، خواستار زمینه چینی برای برپایی هیکل موهوم خود بر ویرانه های مسجدالاقصی بودند و از بامداد این روز، تعداد زیادی از نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در نزدیکی مسجدالاقصی و باب المغاربه تجمع کردند.

بنابر گزارش سازمان اقصی، نیروهای رژیم صهیونیستی با توجه به حضور صدها فلسطینی در صحن های مسجدالاقصی، ناگزیر از ورود فایجلن، عضو حزب لیکود که قرار بود رهبری این یورش را به عهده داشته باشد و همراهانش به درون این مسجد مبارک ممانعت کردند و افزون بر آن از ورود توریست ها نیز خودداری کردند و تنها مسلمانان در مسجدالاقصی حضور داشتند.

مسلمانان فلسطینی از ساعات اولیه روز گذشته در مسجدالاقصی حضور داشتند و با شعارهای اسلامی خود بر حق یگانه مسلمانان در مسجدالاقصی تاکید کردند و تهدیدهای حزب تندروی لیکود و دیگر گروه های افراطی صهیونیست که خواستار حمله به مسجدالاقصی شده بودند را محکوم کردند.

شیخ عزام خطیب، مدیر اوقاف اسلامی قدس در بیانیه ای با تاکید بر ناکامی تلاش صهیونیست ها برای حمله به مسجدالاقصی با حضور گسترده مسلمانان فلسطینی، گفت: اوضاع قدس به حالت عادی خود بازگشته است و هماهنگی های لازم صورت گرفته است و حتی از ورود تورست ها نیز خودداری به عمل آمده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات