۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۵۶۰
در پی حمله صهیونیست های تندرو به مسجد الاقصی؛

شیخ الازهر: مسلمانان غیرت خود را نشان دهند/ مفتی قدس: اعراب از خواب غفلت بیدار شوند

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر و مفتی قدس، تجاوز صهیونیست های افراطی به مسجد الاقصی را محکوم و مسلمانان را به ایستادگی در برابر این جنایت ها فراخواندند.
حمله صهيونيست ها به مسجد الاقصي حمله صهيونيست ها به مسجد الاقصي حمله صهيونيست ها به مسجد الاقصي حمله صهيونيست ها به مسجد الاقصي
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در بیانیه ای یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی که روز گذشته اتفاق افتاد را به شدت محکوم کرد و خاطر نشان ساخت که مسلمانان در قبال این جنایت ها سکوت نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: صهیونیست ها روز گذشته با یورش به مسجد الاقصی، قفل کردن درها و وارد نمودن افراطی ها به این مسجد بر آمار جنایت های توجیه ناپذیر و شنیع خود افزودند. نظامیان اشغالگر این اجازه را به گروه های افراطی دادند تا این زمین مقدس و پاک را اشغال و به علمای فلسطینی توهین کنند.

شیخ الازهر افزود: الازهر این جنایت توجیه ناپذیر را محکوم می کند و از مسلمانان سراسر جهان می خواهد غیرتشان را نسبت به مقدسات نشان داده و خشم خود را در قبال هتک حرمت مقدسات اسلامی توسط صهیونیست ها بروز دهند.

شیخ محمد حسین، مفتی قدس و خطیب مسجد الاقصی که هم اکنون در قاهره حضور دارد نیز این جنایت را به شدت محکوم کرد و گفت: اگر نمازگزاران از مسجد الاقصی حمایت نمی کردند، ممکن بود این اقدام صهیونیست ها به فاجعه ای مبدل شود.

وی کشورهای عربی را به حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی فراخواند و تصریح کرد: دولت های عربی باید از خواب غفلت بیدار شوند و مشکلات داخلی را کنار بگذارند و پیش از آنکه وقت از دست رود به حمایت از مقدسات اسلامی در فلسطین بپردازند. اعراب باید بدانند که پشیمانی پس از گذر زمان دیگر سودی نخواهد داشت و اگر مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها تخریب شود همه امت اسلامی سرخورده خواهد شد و ایستادن مجدد آنان غیرممکن است.

مفتی قدس از عدم اختصاص مبلغی از سوی کشورهای عربی برای دفاع از قدس انتقاد کرد و به صورت طعنه آمیز اظهار داشت: بودجه یکی از شهرهای کشور ثروتمند عربی برای حمایت از قدس و دفاع از مقدسات اسلامی و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیست کافی است و کشورهای عربی نیازی ندارد که بیشتر از آن برای دفاع از مقدسات خود خرج کنند.

خطیب مسجد الاقصی افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی توانست به مشغول ساختن کشورهای عربی به مسائل فرعی و بیهوده موفق عمل کند تا بتواند به راحتی به تسلط بر مقدسات اسلامی در فلسطین بویژه مسجد الاقصی بپردازد.

گفتنی است شهروندان فلسطینی در واکنش به دعوت گروه های تندرو صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی، در این مکان مقدس تجمع کردند و مانع تعرض آنها به این مسجد شدند، این اقدام به درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی ها منجر شد که درپی آن ، سه نظامی اسرائیلی از جمله یک افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی زخمی و شماری از فلسطینی ها نیز به دست صهیونیست ها بازداشت شدند./980/ب901/گ
ارسال نظرات