۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۷۴۰
در پی گسترش اعتراضات اعلام شد؛

سفر مفتی مصر به قدس بدون ویزای رژیم صهیونیستی انجام گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رسانه ای مفتی مصر اعلام کرد که سفر شیخ علی جمعه به قدس بدون اخذ ویزا از رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.
شيخ علي جمعه مفتي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، سفر شیخ علی جمعه، مفتی مصر به قدس و اقامه نماز جماعت در مسجد البراق با اعتراض شدید علما، مراکز اسلامی و شخصیت های مختلف مصری و جهان اسلام قرار گرفت.

شیخ علی جمعه که در اردن حضور داشتT بدون اطلاع قبلی به قدس سفر کرد و نماز جماعت را در مسجد البراق ادا کرد که این سفر با اعتراض شدید شخصیت های دینی و سیاسی که اعتقاد دارند این سفر در جهت مصالح صهیونیست ها بوده و به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است، مواجه شد.

گروه های سیاسی مصر با اعتراض شدید به این سفر بر لزوم برکناری فوری وی تاکید کردند. شیخ الازهر نیز در جلسه فوق العاده ای که امروز برگزار شد از برگزاری جلسه تحقیق و بررسی این سفر با مفتی مصر خبر داد.

ابراهیم نجم، مشاور رسانه ای مفتی مصر با تاکید بر اینکه سفر شیخ علی جمعه بدون گرفتن ویزا از رژیم صهیونیستی صورت گرفته است و وی هیچ گونه تمایلی برای عادی سازی روابط با این رژیم ندارد.

وی اظهار داشت که مفتی مصر در ضمن هیئتی از سوی دیوان پادشاهی اردن که بر اماکن مقدس قدس شریف نظارت دارد، انجام گرفته و نیازی به ویزا یا اجازه صهیونیست ها نیست.

ابراهیم نجم افزود: مفتی مصر از اعضای این هیئت اردنی خواست تا کنفرانسی خبری برگزار کرده و هدف از این زیارت را تشریح کند، سفر شیخ علی جمعه به هیچ وجه با هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت نگرفته و هدف آن تاکید بر اسلامی و عربی بودن این شهر مقدس است.

مشاور مفتی مصر تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هر چه تلاش کند و از آمریکا یاری بگیرد، نمی تواند مسلمانان و عرب ها را از حمایت کامل از بیت المقدس و بازگشت مسجد الاقصی و قدس به دامن مسلمانان جلوگیری کند. شیخ علی جمعه آرزو داشت که بار دیگر در اماکن مقدس قدس نماز بخواند، اما از این امر خودداری ورزید تا اینکه این فرصت برای وی بدست آمد تا با نظارت کامل دولت اردن به آرزوی خود برسد./980/ب902/ک






ارسال نظرات