۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۲۵۶
استاد دانشگاه اردن در گفت وگو با رسا:

بیداری اسلامی به مرحله هوشیاری رسیده است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه شریعت اردن با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی به مرحله هوشیاری رسیده، ایستادگی مسلمانان با تشکیل جبهه ای متحد در برابر دشمنان را خواستار شد.
وائل عربيات استاد دانشگاه شريعت اسلامي اردن
وائل عربیات، استاد دانشگاه شریعت اردن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از وحدت اسلامی به عنوان مقدمه اصلی بیداری اسلامی یاد کرد و گفت: هیچ گروهی نمی تواند استراتژی خود را بشناسد مگر اینکه به مرحله بیداری برسد و تحقق بیداری بدون وحدت غیرممکن است.

وی افزود: هنگامی که گروهی به مرحله بیداری برسد به این فکر می افتد که مصالح خود را بشناسد و می بیند که همه جهان بر اساس جبهه بندی اداره می شود و درصدد تشکیل جبهه برمی آید.

وائل عربیات بر لزوم تشکیل جبهه ای اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان به شدت در حال مبارزه با اسلام هستند و مسلمانان باید با تشکیل جبهه ای متحد و یکپارچه در برابر دشمنان ایستادگی کنند و اجازه ندهند که غرب و استکبار جهانی به نقشه های خود جهت تسلط بر جوامع اسلامی دست یابند.

استاد دانشگاه شریعت اردن، رفع مشکلات میان مسلمانان را لازمه تشکیل این جبهه خواند و تصریح کرد: مسلمانان برای اینکه بتوانند چنین جبهه ای را تشکیل داده و به صورت یکپارچه در برابر دشمنان بایستند، باید مشکلات و سدهایی که میان آنان وجود دارد را از بین ببرند و مطمئنا بدون از بین رفتن این سدها نمی توان به وحدت و ایستادگی در برابر استکبار امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه بیداری به مرحله هوشیاری رسیده است، تاکید کرد: بیداری به مرحله خوبی رسیده است و اعتقاد دارم که مسلمانان هم اکنون در مرحله هوشیاری بسر می برند. تفاوت مرحله بیداری و هوشیاری اینست که قشرهای مختلف مردم در مرحله بیداری وارد صحنه می شوند، اما مرحله هوشیاری به افرادی بصیر و آگاه و خبره نیازمند است که توانایی و قدرت اجرایی داشته باشند.

عربیات از مواضع صهیونیست ستیزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حمایت کرد و بیان داشت: همه ما می دانیم که دشمنی وجود دارد که هیچ مانعی برای انجام جنایت های خود نمی بیند و همه حدود الهی را زیرپا گذاشته است، هر شخصیتی نظیر حضرت آیت الله خامنه ای در برابر دشمن بایستد از او حمایت قاطعی خواهیم کرد و از خداوند متعال می خواهم که ایشان را یاری نماید.

این اندیشمند اردنی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در صورت حمله به ایران دچار حماقت بزرگی شده است، خاطر نشان ساخت: حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران کار ساده ای نیست و مطمئنا اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به این کشور حمله کند، مصالح خود و آمریکا را به شدت در معرض خطر قرار خواهد داد./980/ب911/ک


ارسال نظرات