۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۳۱۷
دبیرکل اتحادیه عرب:

اوضاع اسیران فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی بررسی شود

خبرگزاری رسا- دبیر کل اتحادیه عرب با محکوم کردن رفتارهای خشونت آمیز صهیونیست ها با زندانیان، خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان ملل برای بررسی این اوضاع شد.
اسير فلسطيني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وفا، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب برگزاری نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی اوضاع اسیران فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

وی گفت: در زندانهای رژیم صهیونیستی بدترین شکنجه ها و حبس انفرادی اسیران فلسطینی انجام می شود و این اقدام یکی از خطرناک ترین نمونه های نقض معاهدات بین المللی و حقوق بشر است.

العربی افزود: رژیم صهیونیستی اکنون سیاست هایی را در پیش گرفته است که در آن حقوق بشر به صورت خطرناکی نقض می شود.

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که به زودی باید نشست بین المللی در مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی این مسئله تشکیل شود.

در گزارش منتشر شده از پژوهشگر متخصص در امور اسیران فلسطین از سال 1967 میلادی تا به امروز حدود 750 هزار فلسطینی بازداشت شده‌اند که از این تعداد نزدیک به 12 هزار نفر زن و دهها هزار نفر کودک هستند.

در میان زندانیان، 27 نماینده منتخب مردم فلسطین دیده می شود که بارزترین آنها مروان البرغوثی ، احمد سعداد و حسن یوسف هستند.

بنابراین گزارش علاوه بر این تعداد، دو وزیر سابق دولت حماس و شماری از رهبران سیاسی در 17 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی به سر می برند. و از این تعداد 533 اسیر برای یکبار یا چند بار به حبس ابد محکوم شدند. از سال 1967 تاکنون صدها فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

گفتنی است در میان آنها 51 اسیر به دلیل بی توجهی و عدم رسیدگی پزشکان صهیونیست و 70 نفر دیگر براثر شکنجه و اذیت و آزار و 74 نفر دیگر هم بعد از بازداشت مستقیما شهید شدند. افزون بر آن 7 اسیر هم براثر فشارها و سخت گیری های بیش از حد در داخل بازداشتگاهها و زندان های رژیم صهیونیستی شهید شدند./982/ب902/ک

ارسال نظرات