۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۳۲۱

مفتی قدس توهین به ساحت مقدس قرآن را محکوم کرد

خبرگزاری رسا - شیخ محمد حسین، مفتی قدس و فلسطین، اهانت کشیش‌نمای آمریکایی به ساحت مقدس قرآن کریم برای دومین‌بار را محکوم کرد.
تري جونز
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معنانیوز، شیخ محمد حسین، خطیب مسجد الأقصی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم از سوی کشیش‌نمای آمریکایی، آن را مخالف با تعالیم تمامی ادیان آسمانی و نیز ارزش‌های اخلاقی قلمداد کرد.

وی افزود: این گونه اقدامات نتیجه‌ای جز شعله‌ور شدن آتش فتنه دینی و تعصب دیگران در بر ندارد و این کشیش‌نما پیش از این در سال 2011 میلادی نیز مشابه این اقدام را انجام داد.

گفتنی است، اهانت تری جونز به قران کریم در روز شنبه 28 آوریل به دنبال اهانت نیروهای آمریکایی به این کتاب مقدس در افغانستان شکل گرفت که سکوت مقامات آمریکایی بزرگترین دلیل تکرار این اهانت به شمار می آید.

شیخ محمد حسین همچنین نسبت به ادامه سکوت جامعه بین‌الملل در مقابل چنین اقدامات زشتی علیه دین مبین اسلام و مسلمانان هشدار داد و از همه صلح‌طلبان و موحدان سراسر جهان خواست تا برای جلوگیری از این اقدامات تلاش کنند.

لازم به ذکر است، تری جونز اهانت کننده با سابقه به ارزش های اسلامی بار دیگر با سوزاندن قرآن این حقیقت را ثابت کرد که اعمال افراط گراهای لائیک در قدم اول از روی بی خردی و در گام بعد برگرفته از جهالت و ناتوانی و ضعف تفکر در مقابل ارزش های ناب اسلامی است.

وی با دریافت 271 دلار که برابر با نصف حقوق متوسط هر آمریکایی است این حرکت را انجام داده است./982/ب902/ک
ارسال نظرات