۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۴۸۱

سه مجموعه نرم افزار از آثار آیت‌الله مظاهری تولید شد

خبرگزاری رسا ـ سه مجموعه نرم افزاری با عنوان‌های «کتاب الطّهاره»، «عوامل سقوط انسان» و «فضیلت‌های فراموش شده»، از آثار حضرت آیت‌الله حسین مظاهری منتشر شد.
آيت الله حسين مظاهري

 
به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه نرم افزاری «کتاب الطّهاره»، شامل صوت و متن کامل 512 جلسه از دروس خارج فقه معظّم‌له می‌باشد که طی سال‌های 1387 تا 1390 در حوزه علمیه اصفهان، در جمع کثیری از فضلا و اساتید این حوزه ایراد و اینک در یک «DVD» به صورت کتابخانه دیجیتال و نرم‌افزار چندرسانه‌ای تنظیم و تولید شده است.
 
برخورداری این مجموعه نرم‌افزاری از امکانات متنوعی نظیر جستجو، یادداشت‌برداری و چاپ متن دروس، موجب سهولت در بهره‌برداری محقّقان و فقه‌پژوهان گرامی از دروس مزبور است.
 
نرم افزار «فضیلت‌های فراموش شده»، حاوی صوت و متن جلسات درس اخلاق حضرت آیت‌الله مظاهری در ماه مبارک رمضان سال 1390 است.
 
وی در این سلسله دروس اخلاقی به تبیین برخی از فضایل فراموش شده نظیر دین‌داری، صداقت، اداء امانت، حیا، عفّت و غیرت، عفو و گذشت، وفا، انتقاد و انتقاد پذیری، ازدواج اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و انتظار فرج پرداخته‌اند.
 
همچنین نرم افزار «عوامل سقوط انسان» صوت و متن تعداد دیگری از جلسات درس اخلاق حضرت آیت‌الله مظاهری را در بر می‌گیرد که در سال‌های 1389 و 1390 در مسجد حکیم اصفهان ایراد شده است.
 
آیت‌الله مظاهری در این سلسله دروس اخلاقی، بر ضرورت شناخت عواملی که منجر به سقوط انسان از مقام کرامت او می‌شود، تأکید کرده و به بیان نمونه‌هایی از مهم‌ترینِ این عوامل پرداخته‌اند. عواملی همچون نفس امّاره، گناه، غفلت، توهّم، تخیّل، وسوسه، صفات رذیله، آرزوهای بی‌جا، رفیق ناباب، ناامنی، تجمّل‌گرایی، مال حرام، شیطان، تنبلی و تن‌پروری، محرومیّت از هدایت الهی و دنیا طلبی از نمونه‌های برجسته عوامل سقوط انسان معرفی شده است.
 
طراحی این نرم‌افزارها به گونه‌ای است که در انواع دستگاه‌های MP3 قابلیّت اجرا و پخش دارد. همچنین صوت جلسات، در قطعات ده دقیقه‌ای جداسازی و تنظیم شده است تا شنیدن آن به ویژه در خودرو، با سهولت بیشتری همراه شود.
 
برخورداری از متن برخی تألیفات حضرت آیت‌الله مظاهری با جست‌وجوی پیشرفته و امکانات پژوهشی، فیلم تعدادی از جلسات دروس اخلاق و آلبوم تصاویر، از دیگر ویژگی‌های نرم افزارهای تولید شده است.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر یا تهیه نرم‌افزارهای مزبور و همچنین سایر آثار حضرت آیت‌الله مظاهری می‌توانند با مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا‌(س) به شماره ­4463671-0311 تماس بگیرند. /915/د102/جم

ارسال نظرات