۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۶۵۴
بازتاب دور دوم انتخابات مجلس در رسانه های جهان(13)؛

بی بی سی: آیت الله خامنه ای حضور مردم در انتخابات را موجب قوت قلب، توانایی و اعتبار مجلس ارزیابی کرد.

خبرگزاری رسا ـ مرحله دوم انتخابات مجلس ایران در ۳۳ حوزه انتخابیه از ۱۸ استان در حال برگزاری است و افرادی که در دور اول انتخابات در یکی از این حوزه‌ها رای داده‌اند، مجاز به رای دادن در همان حوزه هستند.
بي بي سي
به گزارش خبرگزاری رسا، بی بی سی در تحلیل انتخابات ایران نوشت: مرحله دوم انتخابات برای برگزیدن 65 نماینده مجلس شورای اسلامی از روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت در مراکز رای گیری 33 حوزه انتخابیه آغاز شده و مقامات ارشد حکومتی، از جمله آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، ضمن دادن رای در این انتخابات، از مردم درخواست کرده اند به طور گسترده در مراکز رای گیری حضور یابند.

بی بی سی در ادامه می افزاید: آیت‌الله خامنه ای پس از رای دادن گفت که مردم مرحله دوم انتخابات را هم مثل مرحله اول جدی بگیرند. به گفته رهبر ایران هر چه آرای نمایندگان مردم در مجلس بیشتر باشد قوت قلب، توانایی و اعتبار آنها بیشتر است و بهتر می توانند کار کنند.

در مرحله دوم انتخابات، تکلیف ۶۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس ایران روشن خواهد شد.

مرحله اول انتخابات مجلس ایران، روز جمعه دوازدهم اسفند سال گذشته برگزار شد. وزارت کشور ایران آمار شرکت کنندگان در مرحله اول آن را بیش از ۶۴ درصد اعلام کرد.

محور رقابت های مرحله دوم شهر تهران است به خاطر این که از مجموع ۳۰ نماینده، فقط تکلیف ۵ نماینده در دور اول انتخابات روشن شده و ۲۵ نماینده دیگر تهران به علت به حد نصاب نرسیدن آرای آنها در مرحله اول، در دور دوم رای گیری انتخاب خواهند شد.

این خبرگزاری می افزاید: مقامات جمهوری اسلامی همواره حضور فیزیکی مردم در مراکز رای گیری را نشانه حمایت از کل نظام حکومتی و رهبری آن دانسته اند./982/ب901/ک
ارسال نظرات