۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۲۲۵
براساس نتایج یک نظرسنجی:

افزایش تبعیض علیه مسلمانان در هلند

خبرگزاری رسا ـ موسسه موریس دی هوند در نظر سنجی اخیر خود اعلام کرد: بیش از نیمی از مهاجران مسلمان در هلند، از تبعیض‌های مذهبی شکایت دارند.
اسلام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت سیاست، در پی گسترش اسلام‌هراسی و تبلیغات منفی در سراسر قاره اروپا، نتایج نظرسنجی اخیر از تعصبات ضد مذهبی گسترده علیه مسلمانان در جامعه هلند خبر می‌دهد.

در این نظرسنجی ۷۰۰ مسلمان بزرگسال به صورت حضوری و تلفنی شرکت داشتند و 58 درصد از آنها معتقدند رفتار دولت و مردم هلند با مسلمانان در مقایسه با دیگر مهاجران، تبعیض‌آمیز است و بیش از نیمی از آنها اظهار کردند که از سوی رسانه ها به مقدسات دینی آنها اهانت می شود.

همچنین سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود با عنوان تبعیض علیه مسلمانان در اروپا بر وجود این تبعیض‌ها در هلند و به ویژه در زمینه تعلیم و اشتغال خبرداد و از حکومت هلند خواست به منظور مبارزه با این مسئله قوانین بیشتری وضع کند.

در این گزارش همچنین آمده است: قوانین منع تبعیض در اشتغال به صورت کامل در کشورهای بلژیک، هلند و فرانسه اجرا نمی‌شود به گونه‌ای صاحبان کار، کارگران مسلمان را به دلیل پایبندی به شعائر دینی و فرهنگی خود که ممکن است با اعتقادات و سلایق مشتری‌ها و یا دیگر کارگران تعارض داشته باشد، مورد تبعیض قرار می‌دهند، این درحالیست که قوانین اروپایی هر نوع تبعیض در بازار کار را ممنوع می‌داند.

هلند به صورت عادی به خارجی‌ها، پس از ۵ سال حضور در این کشور، شهروندی اعطا می‌کند و این افراد حق شرکت در انتخابات محلی را خواهند داشت.

لازم به ذکر است، مهاجران مسلمان به دلیل رفتارهای تبعیض‌آمیز از سوی دولت و مردم هلند، به ندرت نقش فعالی در انتخابات این کشور دارند. /982/ب
ارسال نظرات