۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۳۲۸
عمارحکیم:

روز ولادت حضرت زهرا روز بانوی مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای زنان جهان است، روز ولادت این بانو را روز بانوی مسلمان توصیف کرد.
ولادت حضرت زهرا(س)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، مراسم جشن میلاد باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، روز گذشته با حضور جمع کثیری از بانوان در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در نجف اشرف برگزار شد.

پیام حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی در این مراسم توسط مسوول دفتر بانوان مجلس قرائت شد.

در پیام حکیم آمده است: در روزی قرار داریم که یکی از بزرگ ترین خاطره های تاریخ اسلام در آن بوقوع پیوسته و حضرت فاطمه زهرا (س) دخت رسول اکرم (ص) چشم به جهان گشود. سخن گفتن درباره حضرت زهرا (س) بسیار گسترده است، زیرا زندگی این بانو سراسر درس است و می توان درس های فراوانی را از سیره ایشان فراگرفت.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در زمانی به دنیا آمد که رسول اعظم (ص) در حال تبلیغ دین الهی و دعوت به دین مبین اسلام بود، ظلم و ستم قریش علیه پدر خویش را مشاهده کرد، در شعب ابی طالب در محاصره بسر برد و در کنار پدر و آل ابی طالب متحمل سختی و ظلم های فراوانی شد.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به نامگذاری بانوی دو عالم به ام ابیها، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) سختی هایی که بر پدر خویش وارد می شد را مشاهده کرد و با وجود سن کم همواره در کنار پدر حضور داشت و به همین دلیل از سوی پیامبر (ص) به ام ابیها ملقب شد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی اظهار داشت: حضرت محمد (ص) گفته های فراونی درباره عظمت و مقام والای حضرت زهرا (س) فرموده اند که در هیچ کدام از مسلمانان بیان نشده است. زهد، تقوا، دفاع از حق و شجاعت در گفتار از مهم ترین ویژگی های این بانو به شمار می آیند.

وی روز ولادت حضرت زهرا (س) را روز بانوی مسلمان عنوان کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه (س) بهترین الگو و اسوه برای بانوان جهان است و به همین دلیل بود که شهید محراب، این روز را روز «بانوی مسلمان» نامگذاری کرد. بانوان مسلمان امروزه به آشنایی با دخت رسول اکرم (ص) نیازمندند تا در راهی که این بانو معرفی کرده است گام بردارند و سعادت دنیا و آخرت را برای خود تضمین کنند.

سید عمار حکیم از نقش گسترده بانوان در عصر کنونی یاد کرد و بیان داشت: زنان نقش پررنگی در عصر کنونی دارند که به هیچ وجه نمی توان آن را مورد اهمال قرار داد، بانوان در بسیاری از امور مهم جهان حضور دارند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی از گسترش خشونت علیه زنان در برخی از جوامع به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه خشونت علیه زنان در برخی از کشورهای اسلامی رواج یافته است، امری که با آموزه های اسلامی و شیوه اهل بیت (ع) مغایرت فراوانی دارد، خشونت و ظلم علیه زنان توهین به کرامت بشریت به شمار می آید و هیچ کس حق ندارد به حق و کرامت مردم تجاوز کند./980/ب902/ک


ارسال نظرات