۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۴۵۲
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(35)

خطیب جمعه نجف: غرب در قبال پرونده هسته ای ایران معقولانه رفتار کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه غرب باید در قبال پرونده هسته ای ایران به صورت معقول و منطقی برخورد کند، نسبت به پیچیده شدن این پرونده به شدت هشدار داد و گفت: دوران زورگویی و تسلط به پایان رسیده است.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت قبانچی، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به برگزاری نشست هیأت مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 در بغداد گفت: پرونده هسته ای ایران به عقلانیت و منطق نیازمند است و کشورهای غربی باید به دور از روش های ستمکارانه و با دیدی منصفانه و عقلایی به این پرونده بنگرند.

وی افزود: غربی ها باید بدانند دوران زورگویی و تسلط به پایان رسیده است و اگر بخواهند وضعیت پرونده هسته ایران را پیچیده تر کنند شاهد وخیم تر شدن اوضاع در منطقه خواهند بود.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: اگر بحران در منطقه شعله ور شود شاهد به آتش کشیده شدن کشورهای عربی خواهیم بود، بنابراین از غربی ها می خواهیم تعقل را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و از گسترش تنش در منطقه بکاهند.

خطیب جمعه نجف، آیت الله سیستانی را نعمت بزرگی برای عراق توصیف کرد و اظهار داشت: اگر حضرت آیت الله سیستانی در عراق وجود نداشت، این کشور در معرض ویرانی و تخریب قرار می گرفت، اما وجود این عبد صالح سبب شد تا آتش جنگ مذهبی خاموش شود، اشغالگران از عراق خارج شوند و امنیت بر این کشور سایه اندازد.

وی بر لزوم فرمان پذیری سیاستمداران از مراجع تقلید تاکید کرد و ادامه داد: سیاستمداران باید به مراجع تقلید که اولیای خداوند هستند، بازگردند و از فرامین آنان برای پایان بحران کنونی که مشکلات فراوانی برای کشور بوجود آورده است، بهره گیرند.

سید صدرالدین قبانچی خاطر نشان ساخت: گروه های سیاسی برای پایان بحرانی کنونی خواستار دخالت آیت الله سیستانی و نوشتن پیمان‎نامه در حضور و با رضایت وی شوند تا این بحران به پایان برسد و کشور به سوی ثبات گام بردارد./980/ب902/ک

ارسال نظرات