۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۸۰۰
استاد دانشگاه بنگلادش:

تفاوت امام خمینی با علمای سایر کشورها در استکبار ستیزی عملی وی بود

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) همایش نقش امام خمینی در پیشرفت امت اسلامی با حضور اندیشمندان برجسته بنگلادشی برگزار شد.
امام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکرو، نشست تخصصی "نقش امام خمینی (ره) در پیشرفت امت اسلامی" با حضور پنجاه تن از اساتید فرهنگی و دانشگاهی و اندیشمندان برجسته بنگلادشی برگزار شد.

در ابتدای این نشست عبد الرحمن صدیقی از اساتید بخش جامعه شناسی« دانشگاه راجشاهی» با ارایه مطالب دقیق و جالب به روابط دیرینه فرهنگ و تمدنی دو کشور به نبیین  اندیشه‌های امام خمینی (ره) در پیروزی مسلمانان جهان پرداخت.

وی با اشاره  به فعالیت هایش در خصوص حمایت از زبان فارسی در دانشگاه افزود: اخیراً یک واحد درسی تحت عنوان دیدگاه امام علی(ع) نسبت به مسایل اجتماعی را در بخش جامعه شناسی به تصویب رسانده است.

در ادامه این برنامه "افتخار المسعود"  از بخش عربی دانشگاه مزبور در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) برای وحدت امت اسلامی تلاش‌های فراوانی نموده و حتی تاثیر اندیشه‌ها و مبارزات او در آمریکای لاتین نیز مؤثر واقع شد. تا قبل از امام خمینی اگر هم به اسلام عمل می‌شد، عملی همه جانبه نبود و سراسری هم نبود بلکه هر کسی سرگرم کارخویش بود اما با وجود او عمل و اثر بخشی اسلام سراسری شد.

وی ضمن محکوم کردن حمله صدام به ایران گفت: این که امروزه ایران اعلام می‌کند در صورت حمله اسرائیل، پاسخ شدیدی داده خواهد شد حرف درستی است و در صورت بروز چنین اتفاقی واقعاً ایران به آن چه می‌گوید عمل خواهد کرد و اسرائیل نابود خواهد شد.

پروفسور دکتر تقی از بخش مطالعات اسلامی این دانشگاه درخصوص پیشرفت امت اسلامی، در زمان قبل از امام خمینی (ره) برخی علما در کشورهای گوناگون بودند و مباحثی را مطرح کردند امّا ایشان شخصیت متمایزی نسبت به آنان داشت چرا که او به شدت علیه استکبار بود و در این راه عملاً وارد شده بود.
 
وی افزود: مهمترین ویژ‌گی ایشان شناخت دشمنان اسلام بود و راه پیشرفت را به مسلمانان نشان می‌داد، از این رو  او به خوبی نقشه و توطئه «اختلاف بیانداز و حکومت کن» انگلستان را شناخته بود لذا توانست عامل اتحاد در میان مسلمانان باشد.

دکتر تقی در ادامه نبرد استکبار جهانی علیه ایران را در سه جبهه؛ اقتصاد، سیاست و جنگ روانی دانست و افزود: علی‌رغم همه اینها ایران از طریق پیشرفت‌هایی که داشته تمام این توطئه‌ها را حنثی کرده. امروز ضعف ایران برابر است با ضعیف شدن امت اسلامی واگر ایران به جایگاه‌های بهتری برسد مسلمانان در سایر نقاط نیز با پیشرفت مواجه خواهند شد.

شاه محمد حبیب الرحمن از بخش اقتصاد دانشگاه نیز به عنوان آخرین سخنران این نشست ابراز داشت: ایران باید درخصوص موضوعات مسئله حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، راه‌های رسیدن ایران به پیشرفت‌‌های اقتصادی و  برای جهان اسلام روشنگری نماید و برای دیگران راه رسیدن به آن را مشخص نماید.

گفتنی است امروزه دیگر چند کشور قدرتمند جهان قادر به تصمیم‌گیری یکسویه و بی چون  و چرا برای سایر کشورها  نیستند و قطب سومی درمیان قدرتهای جهان در حال شکل‌گیری است که محور آن ایران است که این قطب به لحاظ علمی، فناوری، اقتصادی، نظامی علیرغم تحریم‌های 33 ساله و جنگ هشت ساله آنچنان پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته است که حتی دشمنان خود را نیز به اعتراف وادار نموده است./982/د101/ک
ارسال نظرات