۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۹۳۶

ملک ری، خاطره‌‌هایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سفر به عتبات عا‌لیات منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب ملک ری «خاطره‌هایی از سفر به عتبات عالیات» از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شد.
خاطره‌‌هايي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سفر به عتبات عا‌ليات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ملک ری «خاطره‌هایی از عتبات عالیات» نوشته علی‌اکبر کاظمی گرجی، حاصل سفر وی به سرزمین عتبات است که به دست انتشارات بوستان کتاب وارد بازار نشر شد.

حاکمیت برمنطقه «ری» همان ملک ری، وعده‌ای بود که یزیدیان به «عمربن سعد» دادند تا وی را برای جنگ با امام حسین علیه السلام آماده کنند؛ او نیز پذیرفت و طمع رسیدن به ملک ری، او را وادار به جنایت هولناکی کرد که ننگ آن برای همیشه بر پیشانی ماند. تردید نشود که این هوا و هوس ملک ری را همه آدمیان در وجود خود دارند که اگر مهار نشود به کژ راهه خواهند افتاد.

این کتاب که در بیست فصل تنظیم شده، سفرنامه مؤلف به عتبات عالیات است که در آن چگونگی عشق مردم پاک‌دل به اهل بیت علیه السلام را به تصویر می‌کشد.

در فصل پانزدهم این اثر می‌خوانیم: «وقتی وارد حرم مطهر امیرمؤمنان علی علیه‌السلام شدیم، به دستور حاج آقا معصومی روحانی کاروان، ابتدا در محوطه نزدیک به «باب القبله»، نمازمان را به جماعت خواندیم؛ سپس او بلند شد و پس از حمد خداوند برای ما صحبت کرد»:

می‌دونم که همه شما الآن مشتاق زیارت هستین؛ اما قبل از زیارت، لازم دونستم چند نکته رو خدمت‌تون عرض کنم. اول این‌که اگه کسی از روی درک و معرفت قبلی، عارف به حق امام باشه، یعنی آن جناب رو امام واجب الاطاعه و خلیفه بلافصل بدونه، حق تعالی، برای اون اجر صد هزار شهید رو می‌نویسه و بالاتر از این، گناهان گذشته او رو هم می‌آمرزه؛ پس قلب‌هاتون رو صاف کنید تا با درک این معنا، به این همه ثواب برسین.
 
نکته دیگر این‌که به طور حتم، برای تک تک شما این سؤال مطرحه که چرا این همه ثواب؟ جواب این سؤال رو باید در این جست‌وجو کرد که اعتقاد به ولایت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام، در حقیقت اعتقاد به نظم و عظمت خداوند است؛ نظم و عظمتی که انسان در چرخه حیات زندگی فردی و اجتماعی، جایگاه خدایی‌اش رو کشف می‌کند ...»

شایان ذکر است، کتاب ملک ری «خاطره‌هایی از عتبات عالیات» به قلم علی اکبر کاظمی گرجی در قطع رقعی، 200 صفحه، شمارگان هزار و دویست صفحه و قیمت سه هزار و سیصد تومان از سوی بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ شده است./920/ن602/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی اکبر کاظمی گرجی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
با تشکر از دوستان، متنی را که انتخاب کردند، در واقع نقطه ی اوج این روایت است که شخصیت اصلی داستان، سفر آفاقی- انفسی اش را در این زیارت طی می نماید. با نهایت ادب و احترام، علی اکبرکاظمی گرجی نویسنده ی این اثر.
1
0