۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۴۵۹
نگاهی به؛

شماره بیستم فصلنامه کوثر معارف

خبرگزاری رسا ـ شماره جدید فصلنامه تخصصی کوثر معارف به همت مجتمع عالی آموزش فقه منتشر شده است.
شماره بيستم فصلنامه کوثر معارف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره بیستم فصلنامه تخصصی کوثر معارف به همت مجتمع عالی آموزش فقه در هشت مقاله منتشر شده است.

روشهای تعلیم اندیشه و تفکر، بررسی تحلیلی پراکندگی بیانات تشریعی در قرآن کریم، ویژگی های جامعه منتظر از منظر امام خمینی رحمةالله‌علیه، تحقق عدالت اجتماعی در پرتو ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام، تغییر رفتار در اسلام و روان شناسی، ایمان گرایی در سنت اسلامی و مسیحی، نظریه انسان کامل به روایت ابن عربی و ملاصدرا و عوامل اتحاد اسلامی در نهج البلاغه از مطالب مهم در این فصلنامه است.

در مقاله بخش تغییر رفتار در اسلام و روان شناسی می خوانیم که تغییر رفتار و رفتار درمانی از موضوعات مهم در روانشناسی به خصوص روان شناسی رفتاری است که راه های فراوانی برای آن بیان کرده‌اند، یکی از این راه‌ها تغییر رفتار نظارت شخصی است.

در موضوع مقاله تحقق عدالت اجتماعی در پرتو ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام آمده است : وعده ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام مهم‌ترین منبع امیدواری به آینده روشن است که بر مبنای آن روزی آن ذخیره الهی خواهد آمد و آنچه مردم به تحقق کامل آن امید بسته‌اند بر آورده خواهد شد. ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام در واقع آخرین پرده از مبارزات اهل حق و باطل است که همراه با پیروزی حق می باشد.

در مقاله ویژگی های جامعه منتظر از منظر امام خمینی رحمةالله‌علیه اشاره شده است که: جامعه منتظران مصلح کل بنا بر احادیث نبوی توده مردم‌اند و کارگزاران دارای اوصاف و وظایفی مشخص هستند و نظام ارزشی اسلام را باید در همه عرصه های فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کار بندند تا شایستگی حلقه اتصال میان جامعه دینی سنتی و جامعه آرمانی مهدوی را پیدا کنند و زمینه ظهور حضرت حجت علیه‌السلام را فراهم کنند.

در مقاله روشهای تعلیم اندیشه و تفکر اشاره شده است که: برنامه «کورت» برنامه ای است که تفکر را به عنوان مادّه ای مستقل آموزش می‌دهد و شامل ابزارها و مهارت هایی در شیوه تفکر می باشد که به دانش آموزان می آموزد تا در زندگی روزمره خود آنها را به کار بندند. این برنامه از شش سطح تشکیل شده است و در هر سطح دارای ده وسیله و ابزار یا مهارت تفکر است.

فصلنامه کوثر معارف صاحب امتیازی مجتمع آموزش عالی فقه وابسته به جامعةالمصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) العالمیه و مدیر مسؤولی مصطفی محامی در 312 صفحه منتشر شده است./905/ن602/ق
ارسال نظرات