۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۶۴۷

کتاب آشنایی با تاریخ تفسیر و مفسران منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «آشنایی با تفسیر و مفسران» به همت گروه تفسیر معاونت علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان منتشر شد.
قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، کتاب «آشنایی با تفسیر و مفسران» به همت گروه تفسیر معاونت علمی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان در دوازده فصل به چاپ رسید.

براساس این گزارش، این کتاب 250 صفحه‌ای تألیف محسن برقی‌کار است و در بهار 1391 روانه بازار کتاب شده است؛ در بخش اول این کتاب با عنوان مفهوم تفسیر، به پیشینه تفسیر و روش پیامبر صلی‌الله علیه‌و‌آله در تفسیر قرآن پرداخته شده است.

بخش دوم کتاب با عنوان تفسیر در عهد ائمه علیهم‌السلام به نقش و منزلت ائمه علیهم‌السلام در تفسیر قرآن از دید پیامبر صلی‌الله علیه‌و‌آله پرداخته شده است و در ادامه نمونه‌هایی از تفاسیر چهارده معصوم علیهم‌السلام بیان شده است.

در بخش سوم کتاب که با عنوان تفسیر در عهد صحابه به رشته تحریر درآمده است، با نام بردن از حضرت علی علیه‌السلام، ابن عباس، ابن مسعود، ابی بن کعب، ابو درداء و جابر بن عبدالله انصاری به شیوه‌های تفسیری آنها پرداخته است.

در فصل چهارم که با عنوان تفسیر در عهد تابعین نامگذاری شده است نام و روش تفسیری 31 مفسر از مدارس تفسیری مکه، مدینه و عراق ذکر شده است.

نویسنده در فصول پنجم تا دوازدهم کتاب نیز به شیوه و روش تفاسیر مختلف شیعه و اهل سنت در قرون مختلف تا عصر حاضر پرداخته است.

در پیشگفتار کتاب با اشاره به جایگاه تاریخ تفسیر در تفسیر صحیح و استفاده از آثار تفسیری، آمده است: «این کتاب در صدد است این آشنایی را با بهره‌گیری از منابع و متون اصلی تاریخ تفسیر برای علاقه‌مندان فراهم سازد.»

شایان ذکر است، این کتاب در آینده در برنامه درسی طلاب پایه 6 حوزه علمیه اصفهان قرار خواهد گرفت. /907/د102/ق
ارسال نظرات