۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۸۸۸
خطیب جمعه نجف:

تیر دشمنان تشیع به خودشان بازمی گردد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نجف انفجارهای تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم (ع) در عراق را محکوم کرد و اظهار داشت که تیر دشمنان تشیع به خودشان بازخواهد گشت.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد انفجارهای تروریستی علیه پیروان اهل بیت (ع) در عراق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که تیر دشمنان به خود آنان بازخواهد گشت.

وی با محکومیت شدید انفجارهای تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم (ع) گفت: انفجارهای تروریستی و تهدیداتی که دشمنان اهل بیت (ع) در برخی از استان های عراق خصوصا زائران بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم (ع) رخ دادند به شدت محکوم است.

حجت الاسلام قبانچی از عملکرد نیروهای امنیتی در قبال عدم حفظ امنیت زائران انتقاد کرد و افزود: متاسفانه به رغم حضور بیش از 33 هزار نیروی امنیتی برای حفظ امنیت زائران بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم (ع)، تروریست ها موفق شدند انفجارهای تروریستی را در شهرهای مختلف رخ دهند که طی آن بیش از 70 زائر به شهادت رسید و بیش از 330 تن دیگر زخمی شدند.

خطیب جمعه نجف از دشمنان تشیع به عنوان احمق یاد کرد و اظهار داشت: فداکاری هایی که ملت عراق و شیعیان اهل بیت (ع) به نمایش می گذارند اجر و پاداش فراوانی به همراه دارد و آنان برندگان واقعی به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: فداکاری ها شیعیان سبب تثبیت جنبش و موفقیت برنامه هایشان خواهد شد، خون و فداکاری پیروان اهل بیت (ع) عامل بقای دین است، اما دشمنان تشیع که احمق هستند گمان می کنند با چنین اقداماتی می توانند شیعیان را از راهی که در پیش گرفته اند بازدارند.

سید صدرالدین قبانچی تاکید کرد: ما این فداکاری و شهادت ها را زیان و ضرر نمی بینیم، بلکه این اقدامات را ناشی از حماقت دشمنان می دانیم و مطمئنا تیر دشمنان در آینده ای نزدیک به خودشان بازخواهد گشت.

استاد حوزه علمیه نجف، حضور جوانان و اهدای خون به مجروحان این حوادث را خواستار شد و بیان داشت: شهروندان خصوصا جوانان باید به زیارت مجروحان بستری در بیمارستان ها بشتابند و خون مورد نیاز مجروحان را تامین کنند. همچنین از پزشکان و پرستاران و مسوولان بیمارستان های سراسر عراق که به درمان فوری مجروحان می پردازد تقدیر و تشکر می کنم.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه گفت: امیدوارم گروه های سیاسی اختلافات را کنار گذاشته و به فکر مصالح کشور باشند و همه تلاش خود را برای پایان بحران کنونی که عراق را فراگرفته است، انجام دهند./980/ب911/ک

ارسال نظرات