۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۳۴۳

نماینده سازمان ملل با آیت الله سیستانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار و آخرین تحولان عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.
ـآيت الله سيستاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مارتین کوبلر، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار و درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

وی پس از این دیدار در کنفرانس خبری از وضعیت کنونی عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: سازمان ملل از بحران سیاسی کنونی که به شدت بر کشور تاثیر گذاشته است نگران هستیم و آیت الله سیستانی نیز در این نگرانی با ما شریک است، این دومین دیدار با این مرجع تقلید بود که طی آن به بررسی این بحران پرداختیم.

کوبلر افزود: احساس می کنیم که بحران واقعی بر کشور حاکم شده است، اما با توجه به اینکه سازمان ملل یک سازمان بین المللی بی طرف است تنها در صورت درخواست عراق وارد عمل می شویم.

نماینده دبیرکل سازمان ملل بر لزوم مذاکره گروه های سیاسی برای حل بحران تاکید کرد و اظهار داشت: از گروه های سیاسی می خواهیم در اسرع وقت وارد گفت وگویی مستقیم و با حضور همه جریان ها شوند و بدانند گزینه کناره گیری گزینه ای اشتباه است خصوصا در برهه کنونی که حل بحران بر اساس قانون اساسی ممکن به نظر می رسد.

وی ادامه داد: در دیدار با آیت الله سیستانی به بررسی وضع عمومی کشور و قانون نفت و گاز و سایر پروژه های نیمه کاره عراق پرداختیم، دولت باید به خدمت به شهروندان بویژه در مساله برق اهتمام داشته باشد و فرصت های شغلی و استفاده از ثروت های کشور برای خدمت به ملت را مدنظر قرار دهد./980/ب911/ک




ارسال نظرات