۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۳۳۷۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مبانی حقوق بشر غربی چیزی جز استعمار و استثمار ملت‌ها نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سردمداران غربی و صهیونیستی درصدد نسل‌کشی مسلمانان به دست گروه‌های افراطی و تندرو در سراسر جهان هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: جنایت اخیر علیه مسلمانان 17 روستای مسلمان‌نشین میانمار و به آتش کشیده شدن مساجد و قرآن ها، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.


وی سکوت برخی کشورهای اسلامی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر را اوج بی کفایتی آنان دانست و افزود: اگر امروز شاهد اشغالگری، حمله، تجاوز، استعمار و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم منطقه از سوی مدعیان حقوق بشر غرب هستیم، نباید تعجب کنیم چراکه مبانی حقوق بشر از دیدگاه غرب، چیزی جز استثمار ملت های مظلوم نیست.


امام جمعه مراغه ادامه داد: بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده از جنایات میانمار، نسل‌کشی تمام عیار در این کشور در جریان است که نشان می‌دهد این جنایات هدایت‌شده از دشمنان از سوی اسلام است، این در حالی است که مسلمانان بزرگ ترین اقلیت مذهبی این کشور هستند و از سوی رییس جمهور میانمار شهروندان این کشور محسوب نمی شوند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی مجامع جهانی به کشتار مردم مسلمان میانمار ثابت کرد که تمام ادعای غرب در دفاع از حقوق بشر سرابی بیش نیست، از سوی دیگر باید اذعان داشت که چنین جنایاتی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اهداف از پیش تعیین شده غربی صورت گرفته است.


وی با تاکید بر این‌که حقوق بشر غربی به دنبال گسترش اسلام آمریکایی و طالبانی در ممالک اسلامی است، گفت: حقوق بشری که با فرهنگ اهل بیت(ع)، وحدت مسلمانان، آموزه های نبوی و قرآنی فاصله داشته باشد، به دنبال عوام فریبی و سر دادن شعارهای پوچ و بی محتوا در کشورهای اسلامی است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حقوق بشر اصلی در آموزه های دینی اسلام نهفته است، تصریح کرد: سران عرب منطقه شناخت صحیحی از اسلام ناب محمدی ندارند، بدین جهت منافع و حکومت خود را مهم‌تر از اعتراض به مجامع بین‌المللی به ویژه غرب در نقض حقوق و کرامت انسانی مردم میانمار می دانند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که شعار حقوق بشر غرب  با هدف سرپوش گذاشتن به اقدامات ضد بشری سر داده می شود، افزود: اگر دولتمردان غربی تنها به سفارشات مولای متقیان علی(ع) به مالک اشتر توجه و عمل کنند، محبوب ترین نزد ملت های خود خواهند بود، اما باید دانست که این مهم هیچ گاه محقق نخواهد شد چراکه با سیاست های توسعه طلبانه و اشغالگرانه غرب منافات دارد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان با تاکید بر این‌که میانمار صحنه نمایش حقوق بشر غربی است، گفت: سؤال اینجاست که اگر یک صهیونیست در این جنایات مجروح می‌شد، باز هم مجامع غربی حقوق بشر مهر سکوت بر دهان داشتند؟ قطعا این‌چنین نبود، سردمداران غربی و صهیونیستی درصدد نسل‌کشی مسلمانان به دست گروه‌های افراطی و تندرو در سراسر جهان هستند./935/ت302/ج

ارسال نظرات