۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۹۳۵
خطیب جمعه شهرک صدر:

قطر و عربستان حامی قتل عام مسلمانان هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهرک صدر عراق خاطر نشان ساخت که قطر و عربستان در حال توطئه برای براندازی نظام های عربی و قتل عام مسلمانان جهان هستند.
عربستان و قطر

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ ناصر الساعدی، خطیب جمعه شهرک صدر عراق در خطبه های نماز جمعه روز گذشته، عربستان و قطر را به توطئه جهت کشتار مسلمانان متهم کرد و گفت: عربستان و قطر برنامه مشترکی را دنبال می کنند که به سرنگونی نظام های عربی و کشتار مسلمانان می انجامد.

 

وی افزود: متاسفانه دولت های قطر و عربستان به جای اینکه در برابر بودایی هایی که به ذبح مسلمانان میانمار مشغول هستند، ایستادگی کنند درصدد براندازی نظام های عربی و کشتار مسلمانان هستند.

 

حجت الاسلام ساعدی با اشاره به مظلومیت مسلمانان میانمار، تصریح کرد: مسلمانان میانمار نه تنها حق امتلاک منزل شخصی را ندارد، بلکه نمی تواند پناهگاهی از برگ و شاخه درخت برای خود بسازند، درس خواندن برای مسلمانان میانمار نیز جرم است و اگر فردی در خارج از این کشور درس بخواند و به این کشور برگردد مطمئنا کشته خواهد شد.

 

خطیب جمعه شهرک صدر، چین را به دست داشتن در کشتار مسلمانان میانمار متهم کرد و اظهار داشت: کشورهای عربی و اسلامی باید از واردات وسایل ساخت این کشور جلوگیری کنند تا درس خوبی به این کشور بدهند.

 

وی تاکید کرد: از عراقی ها می خواهم مواضع روشن و آشکاری نسبت به مسلمانان مظلوم میانمار که در حال تحمل شنیع ترین جنایت ها هستند، داشته باشند و مواضعی نظیر قطر و عربستان سعودی اتخاذ نکنند.

 

شیخ ناصر ساعدی بر لزوم اختصاص کرسی دائم برای کشورهای عربی در شورای امنیت تاکید کرد و ادامه داد: کشورهای عربی با توجه به جمعیت و امکانات فراوانی که دارند، باید تلاش کنند تا کرسی دائمی در شورای امنیت داشته باشند و همانند کشورهای عضو دائم این شورا از حق وتو استفاده کنند./980/ب912/ک

ارسال نظرات