۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۹۷۵

کتاب تدبر در قرآن منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تدر بر قرآن» به نویسندگی حجت الاسلام الهی زاده به چاپ رسید.
قرآن

 

حجت الاسلام مهدی مقامی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: کتاب «تدبر در قرآن» جزء سی ام کلام الله مجید با نویسندگی حجت الاسلام محمد حسین الهی زاده، از استادان حوزه علمیه مشهد مقدس از سوی مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد منتشر و چاپ شده است.

وی متذکر شد: این کتاب، نخستین کتاب از سری کتاب های تدبر در قرآن کریم است و مخاطب آن عموم علاقه مندان به قرآن کریم هستند.

وی با بیان این که تدبر فعالیتی در جهت انس هر چه بیشتر با ظاهر الفاظ و عبارات آیات قرآن کریم است که موجب فهم هر چه بیشتر موضوعات مطرح در سوره و دریافت پیام هدایتی آن می شود، خاطرنشان کرد: مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره به زعامت علمی و عملی حجت الاسلام الهی زاده، از شاگردان آیت الله جوادی آملی با درک ضرورت دفاع دربرابر تهاجم وشبیخون فرهنگی دشمن، سعی دارد با بهره گیری از این استاد در مسیر تداوم راه امام راحل(ره) در حمایت از دین خدا و تبعیت از بیانات رهبری گام بردارد.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به این که کتاب «تدبر در قرآن» با شمارگان دو هزار و در قطع وزیری چاپ شده است، بیان داشت: تدبر گامی مهم و ضروری در فعالیت های قرآنی است که از یک سو تکمیل کننده مهارت هایی چون قرائت، تجوید و تلاوت است و از سوی دیگر مقدمه و مدخل تفسیر است.

وی در خصوص چیستی تدبر تصریح کرد: این پندار که مقصود از تدبر در قرآن همان تفکر و تعقل در آیات است، نمی تواند صحیح باشد، از این رو باید گفت که تدبر با نگاه مجموعی به آیاه های قرآن حاصل می شود که در آن متدبر همراه با قرائت مکرر متدبرانه، در نحو اتصال آیه های جای داده شده به وحی الهی در کنار هم و چگونگی انفصال ظاهری آن ها از یکدیگر تأمین می کند و دسته بندی آیه ها را در سوره ای به دست می آورد.

وی ادامه داد: تدبر در قرآن به معنای تفهم متن قرآن است، یعنی فهمیدن آن چه که قرآن می فهماند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد در پایان یادآور شد: کتاب آموزش تدبر در قرآن کریم نیز ویژه مربیان تدبر در قرآن در حال تدوین است که در آینده ای نچندان دور عرضه خواهد شد./968/ت302/ن

ارسال نظرات