۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۳۹۳
در اعتراض به سکوت مجامع بین المللی؛

همایش همدردی بامسلمانان میانمار در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیون غیر ایرانی در محکومیت کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار و سکوت مجامع جهانی همایش اعتراض آمیز برگزار کردند.
ميانمار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و روحانیون غیر ایرانی در محکومیت کشتار بی رحمانه و نسل کشی مسلمانان میانمار به دست بودایی های افراطی، شب گذشته در سالن شهید صدر مدرسه عالی خمینی(ره)قم اعتراض خود را نسبت به این اقدامات و سکوت معنی دار مجامع جهانی اعلام کردند.
 
این همایش با قرائت قرآن توسط تاج الدین از کشور تاجیکستان و ذکر توسل و مداحی توسط رجبی آغاز و در ادامه کلیپ «روهینگیا قوم بی سرزمین» درباره مظلومیت مردم مسلمان میانمار پخش شد.
 
در بخش دیگری از این همایش سید محمد معصوم از کشور میانمار به ایراد سخن پرداخت.
 
وی با اشاره به این که اسلام کامل ترین و بهترین دین است، گفت: گرایش به دین اسلام روز به روز افزایش می یابد و مسلمانان میانمار این دین را به خاطر زیبایی و کامل بودن انتخاب کردند.
 
این مسلمان میانماری با بیان این که کشتار مسلمانان با حمایت های آمریکا به انجام می رسد، گفت: پس از نسل کشی حاکم میانمار، آمریکا سطح روابط خود را با این کشور از سطح کنسولگری به سطح سفیر ارتقا داد و تحریم های گذشته نسبت به کشور را حذف کرد.
 
حجت الاسلام حسینی، مسؤول فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره) به عنوان سخنران پایانی این نشست که در اعتراض به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار تشکیل شده بود، به ایراد سخن پرداخت.
 
وی با اشاره به این که جنگ رسانه ای و تبلیغات در عصر حاضر اهمیت فراوانی پیدا کرده و به عنوان ابزار قدرتمندی شناخته می شود، خاطرنشان کرد: با استفاده صحیح و درست از رسانه می توان جلوی ظلم در نقطه ای از دنیا را گرفت و یا این که حداقل شدت آن را کاهش داد.
 
این استاد حوزه افزود: کشورهای استکباری غربی ژست حمایت از مظلوم را می گیرند و در برنامه های خود حتی از حمایت از حقوق حیوانات صحبت می کنند، درحالیکه مسلمانان مظلوم را در سراسر دنیا قتل عام می کنند و هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.
 
در بخش پایانی این همایش اعتراض آمیز بیانیه به زبان های مختلف اردو، آفریقایی، عربی و فارسی قرائت شد و مسلمانان از ملیت های مختلف اعتراض و همدردی خود را نسبت به کشتار مظلومانه مسلمانان در میانمار اعلام کردند.
 
گفتنی است، همایش همدردی با مظلومیت مسلمانان میانماربه همت اداره کل امیدطلاب پاکستان و باهمکاری بیش از 12 تشکل فرهنگی ازکشورهای مختلف جهان و معاونت فرهنگی مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد./902/پ202/ک
ارسال نظرات