۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۳۹۵
معاون فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره):

مسلمانانی که در برابر کفار قیام نمی کنند، از کفار خطرناکترند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره) با اشاره به این که عده ای از حکام کشورهای اسلامی با مستکبران مشارکت می کنند، گفت: مسلمانانی که علم اسلام را برداشته و در برابر کفار قیام نمی کنند، از کفار خطرناکترند.
حجت الاسلام حسيني معاون فرهنگي مجتمع امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی، معاون فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره) قم در نشست همدردی با مسلمانان میانمار که شب گذشته در تالار شهید صدر این مجتمع برگزار شد، با اشاره به این که در سوره نساء به مسلمانان سفارش شده است که چرا از دیگر مسلمانان مظلوم دفاع نمی کنید، گفت: در این آیه مقاتله فی سیبل الله را در مسیر مشترک با مقاتله در راه نجات مستضعفان قرار داده است.


وی با بیان این که طبق آیات قرآن کسانی که ایمان می آورند فی سبیل الله  و کسان دیگر فی سبیل باطل هستند، اظهار داشت: وقتی که فریاد مظلومی را می شنویم، اگر در برابر باطل به مقابله پرداختیم، در راه حقیم؛ در غیر این صورت سکوت به منزله بازگذاشتن راه باطل و مثل انجام باطل می باشد.


 حسینی با اشاره به اینکه جنگ رسانه ای و تبلیغات در عصر حاضر اهمیت فراوانی پیدا کرده و به عنوان ابزار قدرتمندی شناخته می شود، خاطرنشان کرد: با استفاده صحیح و درست از رسانه می توان جلوی ظلم در نقطه ای از دنیا را گرفت و یا این که حداقل شدت آن را کاهش داد.


این استاد حوزه افزود: اگر مسلمانان با یکدیگر در سراسر جهان اتحاد و همدلی داشته باشند، دشمنان اسلام به خود اجازه نخواهند داد که مردم مسلمان را درگوشه گوشه دنیا قتل عام کنند و هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد.


این استاد حوزه افزود: کشورهای استکباری غربی ژست حمایت از مظلوم را می گیرند و در برنامه های خود حتی از حمایت از حقوق حیوانات صحبت می کنند، درحالیکه مسلمانان مظلوم را در سراسر دنیا قتل عام می کنند و هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.


معاون فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره) با تاکید بر این که عده ای از حکام کشورهای اسلامی به بیداری نرسیده و دست در دست مستکبران داده اند، خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای مسلمانی دارند و علم اسلام را برداشته اند و در برابر کفار به مقابله بر نمی خیزند، کفرشان شدیدتر و از خود کفار خطرناکتر هستند.


حسینی با بیان این که نباید این اعتراض ها به یک نشست و همایش خلاصه شود، اذعان داشت: این احساس خطر و برنامه ها باید روز به روز افزایش پیدا کند تا اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان جهان ایجاد شود.


معاون فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره) افزود: دنیای به اصطلاح متمدن غرب ظالمان را در سراسر جهان گسترانده و شرایط اختناق و فشار را بر مردم دنیا ایجاد می کنند.


وی با اشاره به این که در زمانی که هواپیماهای اسرائیلی مردم غزه را به خون و آتش می کشیدند، رسانه ها در سکوت فرو رفته بودند، گفت: در این شرایط حساس در یکی از کشورهای اروپایی معاون وزیری در حالت بازی با اسکیت با فرد دیگری برخورد کرده بود و در طول روز در تمام وعده های اخبار وضعیت این دو نفر را گزارش می کرد.


حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان و کفار این هنر را دارندکه طوری به مردم القا کنند که هر چقدر دروغ بزرگتر باشد، مردم آن را بیشتر باور کنند.


معاون فرهنگی تبلیغی مجتمع امام خمینی(ره) با بیان این که گروه‎های شبه اسلامی دست پرورده و ساخته دست آمریکا و استکبار هستند، اذعان داشت: این کشورها در تبلیغات خود کار اشتباه یا به عمد یک گروه از مسلمانان همانند القاعده را به همه مسلمانان در سراسر جهان تعمیم می دهند و می گویند که تمام مسلمانان این طور هستند.


وی با اشاره به این که رسانه های استکباری طوری مسلمانان را نمایش می دهند که نفرت جهانی نسبت به اسلام ایجاد گردد و کسی حاضر به شنیدن حرف مسلمانان نباشد، گفت: در مقابل اگر گروهی از بودائیان مسلمانان را کشتار دسته جمعی نمایند، طوری در رسانه ها منتشر می کنند که این کار یک گروه افراطی از این قشر است و ربطی به کل جمعیت بودائیان ندارد و پس از این اقدامات با مسئولانشان با سران کشورهای غربی دیدار و گفتگو می کنند./902/پ201/ک

ارسال نظرات