۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۷۴۳
خبرگزاری فرانسه:

ایران جنبش عدم تعهد را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری فرانسه با اشاره به رویداد مهم نشست سران عدم تعهد در تهران نوشت: ایران تلاش می‌کند وزن جنبش را در مقابل شورای امنیت سازمان ملل افزایش دهد.
جنبش

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایران از روز یکشنبه میزبان برگزاری نشست اعضای جنبش عدم تعهد است و برای تقویت موقعیت بین‌المللی خود بسیار مصمم است.

 

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه وزرای خارجه حدود 100 کشور جهان از روز دوشنبه برای برگزاری نشست سطح وزیران آماده می‌شوند نوشت: براساس گزارش سازمان دهندگان نشست، بیش از 30 کشور در عالیترین سطح در نشست تهران شرکت می‌کنند.

 

این خبرگزاری نوشت: اگرچه جنبش عدم تعهد طی دو دهه گذشته دچار بی تحرکی بوده اما ایران تلاش می‌کند این جنبش را احیا کند و از آن به عنوان وزنه‌ای در مقابل سلطه اعضای دائم شورای امنیت به ویژه آمریکا استفاده کند.

 

حضور محمد مرسی، رییس جمهور مصر در این اجلاس و دیدار دوجانبه احتمالی وی با مقامات ایران برای گفت‌وگو درباره بحران سوریه، از رویداد مهم این نشست محسوب می‌شود.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران نیز قرار است در افتتاحیه این نشست در روز پنج شنبه سخنرانی کند./982/ب903/ک

ارسال نظرات