۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۷۶۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

دولت در برنامه های فرهنگی تجدید نظر و به نقد دلسوزانه مراجع توجه کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عملکرد فرهنگی دولت انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر و برنامه ریزی صحیح در این زمینه شد و گفت: ارزش‌های اسلامی باید در عرصه اجتماعی تثبیت و با کسانی که این ارزش‌ها را نادیده می‌گیرند، مبارزه شود.
1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به تبیین عملکرد دولت پرداخت و با اشاره به اعلام رضایت مقام معظم رهبری در دیداری که با اعضای هیات دولت داشتند، گفت: حضور مستقیم و مستمر دولت در استان‌ها و رسیدگی از نزدیک و مشاهده مشکلات و تصمیم گیری درباره آنها یکی از اقدامات مثبت دولت است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشرفت‌های علمی کشور در چند سال اخیر را از دیگر اقدامات مثبت دولت برشمرد و ابراز داشت: کشور ما در حوزه صنعت، پزشکی و فضایی به دستاوردهای فراوانی رسیده و در انرژی هسته‌ای با پشتوانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری توانست به اهداف خود برسد.
اولویت دولت در یک سال باقیمانده مسائل فرهنگی باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه از عملکرد فرهنگی دولت انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر و برنامه ریزی صحیح در این زمینه شد و اظهار داشت: دولت در زمینه فرهنگ آن گونه گه باید حساسیت و برنامه ریزی لازم را انجام نداده و انتظار می‌رود در این یک سال باقیمانده در این زمینه تجدید نظر جدی داشته باشد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: امیدواریم ارزش‌های اسلامی در عرصه اجتماعی و در ابعاد مختلف خود متجلی و تثبیت شود و با کسانی که ارزش‌های اسلامی را نادیده می‌گیرند، مبارزه شود.
وی هفته دولت را فرصتی برای تجلیل از خدمات دولت و از سوی دیگر توجه به نقاط ضعف دانست و گفت: با وجود این‌که دولت در عرصه فرهنگی اقداماتی صورت داده اما دولتی که داعیه ارزش‌های انقلاب را دارد، آن گونه که در عرصه‌های دیگر فعالیت کرده در زمینه فرهنگی کمتر کار کرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: توجه دولت به اقدامات فرهنگی که مردم، مراجع و بزرگان دینی انتقادهای دلسوزانه‌ای در این عرصه داشته‌اند، خنثی کننده توطئه دشمنانی است که دشمن ارزش‌های نظام هستند.
نقدی که موجب سیاه نمایی نظام ‌شود، در راستای اهداف دشمن است
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به تبیین مرز بین نقد و تخریب پرداخت و با اشاره به روایاتی، خواستار نقد همراه با نصیحت، دلسوزی و خیرخواهانه شد و ابراز کرد: نقد در ابتدا باید با مسؤولان امر مطرح شود و از کشاندن آن به سطح جامعه و رسانه‌ها پرهیز کرد و این نقد کارشناسانه و با ارائه راهکارها باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که در نقد باید به عوارض جنبه‌های ملی و بین المللی آن توجه کرد، گفت: نقد باید به گونه‌ای باشد که موجب سیاه نمایی نظام و اقدامات دولت نشود بلکه با بیان واقعیت‌ها طوری رفتار شود که دشمنان داخلی و خارجی از آن سوء استفاده نکنند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر اصلی و فرعی کردن امور تأکید کرد و ابراز داشت: برخی به دلیل اختلافات شخصی یا سلیقه‌ای، برخی به دلیل وابستگی به دشمنان خارجی و عده‌ای نیز روی غرض ورزی و مقام از دست رفته خود مسائل فرعی را بزرگ نمایی کرده و در راستای اهداف دشمنان نظام گام برمی‌دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: هرچند برخی نا آگاهانه به این مسایل دامن می‌زنند اما بدون شک عده‌ای به دلیل اغراض شخصی، گروهی و استکباری این اقدامات را صورت داده و با توجه دادن افکار عمومی به فروع، دولت را از مسائل اصلی و خدمت به مردم باز داشته و موجی از بد بینی را در میان مردم نسبت به دولت ایجاد می‌کنند./927/ت302/ج
ارسال نظرات