۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۰۰۳
بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های دنیا(23)؛

الجزیره: آیت الله خامنه ای بر عدم تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ شبکه تلویزیونی الجزیره به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس عدم تعهد پرداخت و نوشت: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نیست.
الجزيره

 

به گزارش خبرگزاری رساف شبکه خبری الجزیره ضمن پخش مستقیم سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد در سایت خبری خود نوشت: در آغاز این اجلاس آیت‌الله خامنه‌ای بر عدم تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

 

الجزیره به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران هیچگاه بمب اتمی نخواهد ساخت اما برنامه  هسته ای را نیز رها نخواهد کرد. همه باید بتوانند از این انرژى سالم در مصارف گوناگونِ حیاتى کشور و ملتشان استفاده کنند و در اعمال این حق، وابسته به دیگران نباشند. چند کشور غربى که خود دارنده‌ى سلاح هسته‌اى و مرتکب این کار غیرقانونى‌اند، مایلند توان تولید سوخت هسته‌اى را نیز در انحصار خود نگه دارند.

 

الجزیره همچنین نوشت که با وجود انتقادهای آمریکا و اسرائیل و اعمال فشارهای آنها برای ممانعت از سفر بان کی مون به تهران، وی برای نخستین بار به تهران آمد تا با مسؤولان ارشد ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

 

گفتنی است شبکه الجزیره در پوشش خبر سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به این بخش از سخنان رهبری که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست ولی از حق خود برای دست یابی به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای چشم نخواهد پوشید، از شعار «انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کس» به عنوان مهمترین بخش بیانات ایشان نام برد./982/ب903/ک

ارسال نظرات