۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۳۸۴
سیاستمدار برجسته پاکستان خواستار شد؛

رسیدگی فوری دادگاه عالی پاکستان به پرونده کشتار شیعیان

خبرگزاری رسا ـ رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، خواستار رسیدگی دیوان عالی پاکستان، به بحران کشتار شیعیان در این کشور شد.
جعفري پاکستان

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حلال فوکوس، عمران خان در دیدار با شیخ محمد حسن جعفری از رهبران برجسته شیعیان پاکستان در شهر سکردو، شهر اصلی منطقه شمالی گلگیت ـ بلتستان، خواستار رسیدگی دیوان عالی پاکستان به بحران کشتار شیعیان در این کشور شد.

 

خان در این دیدار نسبت به رسیدگی دیوان عالی پاکستان به مسائل نسبتا بی‌اهمیت و سکوت در برابر کشتار شیعیان در این کشور ابراز شگفتی کرد.

 

وی همچنین کشتار اخیر شیعیان مسلمان در جنوب غربی استان بلوچستان پاکستان و منطقه شیعه‌نشین گلگیت ـ بلتستان را به شدت محکوم کرد.

 

گفتنی است، دو هفته پیش، یک گروه تروریستی در 160 کیلومتری شمال اسلام‌آباد، با خارج کردن 21 مسلمان شیعه از یک اتوبوس، آنان را یک به یک به قتل رساندند.

 

روز شنبه گذشته نیز هفت مسلمان شیعه در شهر کویته، پایتخت استان بلوچستان به ضرب گلوله کشته شدند. در جریان این حمله ذوالفقار نقوی، قاضی ارشد شیعه نیز کشته شد.

 

لازم به ذکر است، بنابر نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه پژوهشی پیو آمریکا به عمل آمده است، عمران خان، ستاره سابق کریکت پاکستان محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور است و بیش از 70 درصد مردم این کشور در مورد او نظر مثبت دارند./982/ب902/ع

ارسال نظرات