۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۱۴۱
طارق الهاشمی:

حکم اعدام من ناعادلانه است

خبرگزاری رسا ـ در پی صدور حکم اعدام معاون سابق رییس جمهور عراق، طارق الهاشمی در دفاع از خود گفت که حکم اعدام ناعادلانه است.
طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الانتقاد، طارق الهاشمی معاون اول فراری وسابق رییس جمهور در پی دفاع از خود در مورد حکم اعدامی که روز گذشته دادگاه کیفری عراق برای او صادر کرده است، گفت: من این حکم اعدام را قبول ندارم، این حکم یک مسأله سیاسی و صوری است و به صورت ناعادلانه است، این حکم هیچ مشروعیتی نخواهد داشت و من این دادگاه را به رسمیت نمی شناسم.


طارق الهاشمی در ادامه مدعی شد: تمامی اتهاماتی که علیه من است را قبول ندارم زیرا من عاشق وطنم و فادار به مردم هستم.


وی افزود: من از سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از بی عدالتی‎ها در کشور عراق هستم.

 

معاون پیشین رییس جمهوری عراق ضمن متهم کردن نوری المالکی به طراحی توطئه علیه وی، از تمامی طرفدارانش در عراق خواست تا هرچه زودتر به مقابله با وی برخیزند.


گفتنی است روز گذشته پس از صدور حکم اعدام برای طارق الهاشمی، وی به محل اقامتگاه وزارت امور خارجه ترکیه رفت و با احمد دواد اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درآنکارا پشت درهای بسته دیدار و گفت‎وگو می کند.


لازم به ذکر است الهاشمی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق به اقلیم کردستان عراق فرار کرد. وی پس از سفر به قطر وعربستان سعودی ازماه آوریل نیز در ترکیه به سر می برد./994/ب902/ک

ارسال نظرات