۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۲۸۹
در پی انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص)؛

تمام مدارس و سفارت‎های فرانسه روز جمعه در ۲۰ کشور تعطیل است

خبرگزاری رسا ـ در پی انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) تمام مدارس و سفارت‎های فرانسه در روز جمعه ۲۱ سپتامبر در ۲۰ کشور اسلامی تعطیل خواهد شد.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ان بی سی نیوز، با انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) از سوی هفته نامه شارلی کاخ الیزه در یک خبر فوری اعلام کرد: تمام مدارس و سفارت های این کشور در روز جمعه 21 سپتامبر در 20 کشور اسلامی تعطیل خواهد شد.

 

شارلی ابدو، مجله هفتگی و طنز فرانسه، روز گذشته کاریکاتورهای توهین آمیز پیامبر اسلام را منتشر کرد.

 

بر روی جلد این مجله کاریکاتوری شخصی که عمامه بر سر دارد و بر روی یک صندلی چرخدار معلولین نشسته و شخصی دیگر که لباس یهودیان ارتودکس پوشیده است در حال به سرعت هول دادن او می باشد، ترسیم شده است و بالای آن نوشته شده است که این اصلا خنده دار نیست و در داخل این مجله کاریکاتورهایی از پیامبر اعظم (ص) به صورت برهنه ترسیم شده است.

 

فیلیپ لالیوت، سخنگوی کاخ الیزه با ابراز نگرانی از انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) گفت: براساس عواقبی که این حرکت توهین آمیز می تواند داشته باشد، سفارت ها،کنسول گری ها، مراکز فرهنگی و مدارس در بیست کشور تعطیل می شود.


وی در ادامه از تلاش دولت برای تغییر وضعیت حاکم خبر داد که تقویت تدابیر امنیتی در سفارت های این کشور از جمله آن است./982/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات