۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۴۷۴
شب گذشته؛

تجمع بزرگ ملت بحرین در اعتراض به پخش فیلم موهن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ ملت بحرین در اعتراض به پخش فیلم موهن علیه پیامبر عظیم الشان(ص)، شب گذشته با حضور علما، روحانیون و ده ها هزار تن از قشرهای مختلف مردم در سنابس برگزار شد.
تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن تجمع بزرگ ملت بحرين در اعتراض به پخش فيلم موهن

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الملتقی الوطنی، تجمع بزرگ و گسترده ملت بحرین در اعتراض به پخش فیلم موهن و انتشار کاریکتاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس رسول اکرم (ص)، شب گذشته با حضور ده ها هزار تن از شهروندان بحرینی در سنابس برگزار شد.

 

در این تجمع که به فراخوان علمای برجسته شیعه بحرین برگزار شد شخصیت های علمایی نظیر آیات الله شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله غریفی، سید جواد الوداعی، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی، علمای عضو شورای اسلامی علمایی، استادان و طلاب علوم دینی و قشرهای مختلف مردم در آن حضور یافتند.

 

شرکت کنندگان در این تجمع بزرگ که با عنوان «فداک یا رسول الله» برگزار شد با برافراشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی، توهین به حضرت محمد (ص) و مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کردند.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در این تجمع به سخنرانی پرداخت و گفت: فداک یا رسول الله، فداک یا رسول الله، فداک یا رسول الله. زندگی بدون رسول الله، زندگی بدون نور است، بی رنگ است، بی عدالت است، بی انسانیت است، بی امنیت است. تعرض به پیامبر اکرم (ص) تعرض به همه انبیا و مقدسات آسمانی به شمار می آید.

 

وی افزود: هم اکنون دو جنایت اتفاق افتاده است؛ جنایت توهین مستقیم به رسول خدا (ص) و جنایت موافقت و حمایت سیاسی از این اقدام. هر که در برابر این دو جنایت سکوت کند جنایت کرده است، بنابراین هیچ کس حق ندارد سکوت اختیار کند و باید عشق خود را به پیامبر (ص) نشان داده تا غرب مجبور به عقب نشینی شود.

 

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به عوامل توهین به مقدسات اسلامی در غرب، تصریح کرد: اغلب غربی ها نگاه بی ارزشی نسبت به دین و اخلاق و ارزش ها دارند و توهین به مقدسات و ارزش ها با توجه به نگاه مادی که دارند به هیچ وجه سخت نبوده و اخلاق را به راحتی زیرپا می گذارند. عامل دیگر نیز تعصب افراطی و کورکورانه برخی از علمای مسیحی است که هیچ حساب و کتابی برای اقدامات خود قائل نیستند و حاضرند زمین را بدین منظور تخریب کنند.

 

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: ترس از بیداری اسلامی و انتشار اسلام یکی دیگر از عوامل این توهین هاست، اسلام دین بزرگی است و ممکن نیست که فردی این دین را مطالعه نکند و به آن گرایش پیدا نکند. بیداری اسلامی نیز سبب انتشار اسلام در جهان خصوصا کشورهای غربی شده و بر همین اساس است که غرب از آینده به شدت هراسان بوده و می خواهد خیزش اسلام را متوقف سازد.

 

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: از دیگر عوامل هتاکی غرب به مقدسات اسلامی می توان از نقش صهیونیسم جهانی در تحریک نزاع میان اسلام و مسیحیت و ارائه چهره بسیار ناپسند از اسلام که از سوی برخی مسلمانان یاد کرد.

 

وی با تاکید بر این که خشم مسلمانان همچنان به مرحله اصلی نرسیده است، بیان داشت: توهین صورت گرفته علیه بزرگ ترین انسان جهان صورت گرفته و اعتراضات رخ داده در برابر هتاکی انجام گرفته اندک است، ما قتل و ویرانی و به آتش کشیدن را نمی خواهیم، اما معتقدیم که اعتراضات باید به صورت جدی تر انجام شود تا غرب به این نتیجه برسد که امت اسلامی نمی تواند در قبال توهین به پیامبر (ص) خود سکوت اختیار کند.

 

این عالم انقلابی از انتشار کاریکاتور توهین آمیز علیه رسول خدا (ص) در فرانسه به شدت اعتراض کرد و گفت: آزادی و دموکراسی شعارهای غرب برای رسیدن به اهداف سیاسی است، فرانسه در حالی که انتشار کاریکاتور موهن را آزاد می داند اعتراض و تظاهرات علیه این توهین را ممنوع کرده است. حکومت های عربی نیز چنین رویه را در پیش گرفته اند و در حالی که سلاح را برای سرنگونی برخی نظام ها ارسال می کنند در برابر آزادی خواهی ملت های خود ایستاده اند.

 

آیت الله عیسی قاسم، علما را به پاسخگویی به توهین های صورت گرفته دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: مسؤولیت پاسخگویی علمی بر عهده علما و فرهنگیان است و آنان باید شخصیت و نور و فضیلت رسول خدا (ص) را به جهانیان نشان دهند./980/ب901/ک
 

ارسال نظرات