۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۸۴۲

تجمع بزرگ انقلابیون بحرینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از انقلابیون بحرینی با تجمع در منطقه کرباباد بر لزوم توقف سرکوب ها و تحقق کامل خواسته های ملت بحرین تاکید کردند.
تجمع بزرگ ملت بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الوفاق، هزاران تن از شهروندان بحرینی، روز گذشته در تجمع گسترده ای که به دعوت گروه های معارض رژیم آل خلیفه و با عنوان «دموکراسی خواسته ها ما است» شرکت کرده و بر لزوم ادامه اعتراضات مردمی تا تحقق کامل خواسته های مردم تاکید کردند.

 

تجمع کنندگان بحرینی که در منطقه کرباباد گردهم آمده بودند با سر دادن شعارهایی خواستار پایان یافتن سرکوب ها و تحقق مطالبات ملت شدند.

 

عبدالجلیل خلیل از رهبران جمعیت الوفاق اسلامی در این تجمع گفت: ملت بحرین سال هاست که در ظلم و ستم قرار دارند و به همین دلیل بپا خواسته اند، ظلم و ستم و ذلت و نادیده گرفتن مردم کافی است.

وی با اشاره به حضور گسترده شهروندان بحرینی در اعتراضات خیابانی، افزود: یکی از روزنامه نگاران آمریکایی که به تونس و مصر و بحرین و سوریه سفر کرده بود از حضور گسترده و پرشور مردم در اعتراضات خیابانی به شدت متعجب شده بود. بحرینی ها از ظلمی که به آنها شده است به ستوه آمده و شهدا و مجروحانی فراوانی را در این راه تقدیم کرده اند.

 

عبدالجلیل خلیل تصریح کرد: تاریخی سراسر درد و رنجی بر بحرین گذشته است، صد شهید تقدیم کرده ایم و بیش از 5 هزار زندانی در زندان های بحرین بسر می برند، آیا می توان شهدا و مجروحان و تخریب مساجد را به فراموشی سپرد و از هر آنچه بر سر ما آورده اند سکوت کرد و از مطالباتمان عقب نشینی کنیم. ملت بحرین نمی تواند همه این امور را به فراموشی بسپارد و به همین دلیل است که در صحنه باقی می ماند.

 

وی اظهار داشت: کمتر از یک درصد از کارکنان وزارت دفاع را شیعیان تشکیل می دهند، آیا این عادلانه است؟ فساد همه بحرین را فراگرفته است به گونه ای که 65 کیلومتر مربع زمین تنها در اختیار دو خانواده قرار گرفته است و سایر شهروندان که قرار بود این زمین میان آنها توزیع شود بیش از 15 سال است که در انتظار بسر می برند.

 

این سیاستمدار بحرینی بر لزوم محاکمه مقامات عالیرتبه امنیتی تاکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که مقامات عالیرتبه امنیتی و دولتی به دلیل قتل و شکنجه مردم و اخراج کارکنان مورد محاکمه قرار نگیرند و راه حلی سیاسی و عادلانه برای این بحران در نظر گرفته نشود به اعتراضات خود ادامه داده و به خانه های خود بازنمی گردیم.

 

عبدالجلیل خلیل خاطر نشان ساخت: مسأله بحرین در حال حاضر به مسأله ای بین المللی مبدل شده است و ادامه اعتراضات سبب توجه بیشتر مجامع جهانی خواهد شد./980/ب902/ک


ارسال نظرات