۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۴۰۱۲۰
با شعار لبیک یا رسول الله؛

ششمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی در لندن برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی از روز شنبه و با شعار «لبیک یا رسول الله» در لندن برگزار می شود.
مرکز اسلامي انگلستان


به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین کنفرانس بین المللی تقریب بین مذاهب اسلامی با شعار «لبیک یا رسول الله» و با حضور آیت الله اراکی، روز شنبه هفته آینده به همت مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می شود.

 

علما، اندیشمندان و شخصیت های برجسته دینی و علمی از کشورهای مختلف از جمله مصر، انگلیس، لبنان، الجزایر، عراق، مراکش، فرانسه، پاکستان، هند، یمن، استرالیا، بوسنی و هرزگوین، ایران، عربستان سعودی و بحرین در این کنفرانس حضور می یابند تا نقش تمدنی تقریب در تحقق صلح اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند.

 

ارزش صلح اجتماعی در منظر امت یکپارچه، اهمیت تقریب در مواجهه تهاجم فرهنگی، چالش های پیش روی عقیدتی، اجتماعی و سیاسی امت اسلامی، تقریب در مقابله با شبهات جدید درباره اسلام در غرب، مخالفت صلح اجتماعی با تکفیر و افراطی گری از محورهای اساسی این کنفرانس خواهد بود.

 

شیوه های ترویج اسلام ستیزی و خطرات آن بر صلح اجتماعی، بیداری اسلامی جهانی و نقش آن در صلح اجتماعی، نقش علما و مفکران در بنای قاعده صلح اجتماعی، نقش زنان در بنای خانواده و سلامت جامعه و هوشیاری فعالان تقریب در تحکیم بنای امت متحد نیز از موضوعاتی است که قرار است در این کنفرانس مورد بحث قرار گیرند.

 

مسؤولان برگزاری این کنفرانس در پیامی تاکید کردند: تقریب بین مذاهب اسلامی می تواند گره ها را باز کرده و افق های برای گفت وگو بگشاید، امت اسلامی در پرتو اختلافات و تناقض های موجود از ارزش تقریب به دور مانده است. نقش تقریب در همزیستی و صلح اجتماعی انکار ناپذیر است و در 5 کنفرانس برگزار شده قبلی نیز این مساله مورد تاکید قرار گرفته است.

 

گفتنی است مرکز اسلامی انگلیس در آذرماه ۱۳۷۴ زیر نظر آیت‌الله محسن اراکی، نماینده وقت مقام معظم رهبری در انگلیس، تأسیس شد. این مرکز هم‌زمان با مبعث نبوی و با حضور مسوولان و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی از ایران، انگلیس و سایر کشورهای اسلامی و همچنین اقشار مختلف مردم در سال ۱۳۷۷ رسماً به عنوان یک مؤسسه خیریه آغاز به کار کرد و هم اکنون حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی ریاست آن‌ را بر عهده دارد. /980/ب902/ک

 

 

ارسال نظرات