۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۳۰۵

ترکیه دسترسی اینترنتی به فیلم موهن را مسدود کرد

خبرگزاری رسا ـ ترکیه در اقدامی برای حذف ویدیو موهن به مقدس‌ترین چهره اسلام، حضرت محمد (ص) دسترسی به این فیلم کفرآمیز آمریکایی را در فضای مجازی مسدود کرده است.
اعتراظات ترکيه

 

به گزراش خبرگزاری رسا، شینهوا خبرگزاری رسمی چین به نقل از بیانیه‌ای که از سوی وزارت ارتباطات ترکیه منتشر شده بود گزارش داد: پس از ناآرامی‌هایی که به سبب این فیلم کفرآمیز در ترکیه و جهان به وجود آمد، برای حذف این ویدیوی موهن به پیامبر اسلام از وب سایت‌های مشخص اقدامات قانونی را آغاز کردیم.

 

صدها تن از مردم ترکیه اخیرا به خیابان‌های استانبول و آنکارا آمدند تا خشم خود را از فیلم موهن به پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) ابراز کنند.

 

معترضان شعارهای ضد امریکایی سر دادند و پرچم امریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

 

مسلمانان در ایران، سودان، مصر، یمن، تونس، بنگلادش، اندونزی، مالزی، پاکستان، هند، عراق، غزه، مراکش، سوریه، کویت، نیجریه، کنیا، استرالیا، انگلیس، امریکا، فرانسه، بلژیک، و چند کشور دیگر در اعتراض به این فیلم تظاهرات برگزار کردند.

 

معترضان خشمگین خواهان آن هستند که دولت امریکا از مسلمانان جهان به دلیل انتشار این فیلم ضد اسلامی عذرخواهی کند.

 

گفتنی است  این فیلم ضد اسلامی امریکایی با کمک 5 میلیون دلاری صهیونیست‌ها ساخته شده است.

 

مجله فرانسوی شارل ابدو در یک اقدام توهین‌آمیز دیگر در تاریخ 19 سپتامبر کاریکاتورهایی در توهین به پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) منتشر کرد.

 

فرانسه تظاهرات خیابانی علیه این تصاویر بحث برانگیز را ممنوع کرده است.

 

این درحالی است که اخوان‌المسلمین، حزب حاکم مصر از فرانسه خواسته است تا اقدامات قانونی را در مورد مجله شارل ابدو انجام دهد؛ همان‌گونه که این اقدامات را در مورد مجله کلوزر، به دلیل انتشار عکس‌های خصوصی یکی از اعضای خاندان سلطنتی انگلیس انجام داد.

 

اکمل الدین احسان اغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نیز تعجب و نگرانی خود را ابراز کرد و هشدار داد که این کاریکاتورها می‌توانند موج جدیدی از اعتراضات ضد غربی را برانگیزانند./994/د101/ک

 

ارسال نظرات