۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۵۳۲
واکنش رسانه‎ها به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل؛

فرانس24: همه به سخنان نتانیاهو در سازمان ملل خندیدند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع سازمان ملل متحد طی سخنانی مضحک گفت: ایران تا سال آینده به بمب اتمی دست خواهد یافت این سخنان واکنش های زیادی در رسانه ها علیه وی داشته است.
بنيامين نتانياهو


به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنرانی مضحک بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی رسانه های جهان را به واکنش واداشت.


نتانیاهو که با یک نقاشی پشت تریبون رفته بود، مدعی شد باید مانع دستیابی ایران به بمب هسته ای شد. پس از این سخنان موجی از انتقادات همراه با چاشنی طنز فضای رسانه های تصویری و اینترنتی فرا گرفت؛ حتی رسانه های غربی هم نتوانستند این اقدام اشتباه یا اصطلاحا گاف بزرگ وی را پنهان کنند.

 
وی خطاب به کسانی که در مجمع عمومی نشسته بودند، گفت: ایران پیش از یک سال دیگر با ساخت بمب اتم فاصله ندارد و حداکثر تا تابستان آینده مرحله اورانیوم با غلظت متوسط را کامل کرده است و وارد مرحله نهایی می شود.


شبکه فرانس24، این حرکت نتانیاهو را یک کمدی خواند و گفت: بنیامین نتانیاهو یک نقاشی همراه خود داشت که باعث خنده شد، هنوز مدت زیادی از نمایش آن نگذشته است که در اینترنت عده ای زیادی از کاربران نسبت به این نقاشی واکنش نشان دادند. حقیقتا بنیامین نتانیاهو با تصویری که به همراه داشت کمدی به راه انداخت.


شبکه راشاتودی نیز در ارزیابی خود از نمایش نخست وزیر اسرائیل، گفت: رفتار و شیوه حرف زدن نخست وزیر اسرائیل خیلی ها را یاد معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی انداخت. او در ضمن سخنرانی‎هایش در مجمع عمومی سازمان ملل همه را به سخره می گرفت.


خط قرمز توهمی نتانیاهو آن قدر مضحک بود که آمریکایی ها هم حاضر نشدند با آن همراه شوند.


سی ان ان دراین باره نوشت: استفاده از تصاویری که نتانیاهو برای بیان سخنانش درباره برنامه هسته ای ایران استفاده کرد مضحک بود؛ این تصاویر مسخره اند، خطی را هم که نتانیاهو روی این تصاویر برای خط قرمز مدنظرش ترسیم کرد اشتباه بود. این حرکات نشان داد که نتانیاهو تا حدودی گیج شده است.


کارشناسان می گویند که نتایاهو مدتی است با بحران داخلی روبروست، در چند ماه گذشته تظاهرات های بزرگی در تلاویو برپا شده است و چندین نفر در اعتراض به وضع اقتصادی اسرائیل خود سوزی کرده اند. نتانیاهو چاره ای ندارد که برای فرار از فروپاشی بحران زایی کند و توجه مردم را از اوضاع داخلی دور کند و توجه آنها را به برون مرزها جلب کند./994/ب901/ک


 

 

ارسال نظرات