۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۵۳۴
دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

اوباما حامی پخش فیلم موهن به پیامبر است

خبرگزاری رسا - دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان، سخنان رییس جمھور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل را دلیلی روشن بر دشمنی آمریکا با اسلام و مسلمانان جھان دانست.
حجت الاسلام عارف حسين واحدي

 

 

حجت الاسلام عارف حسین واحدی، دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از سخنان رییس جمھور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل به شدت انتقاد کرد و گفت: اوباما در سخنرانی خود از پخش فیلم موهن حمایت کرد و نشان داد که با اسلام و مسلمانان جهان دشمنی دارد. کشرهای اسلامی باید با اتحاد و ھمدلی و برگزاری نشستی فوق العاده در سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص فیلم موھن و ضد اسلامی واکنش جدی نشان داده و در مقابل مشکلات جھان اسلام چارہ جویی کنند.

 

وی با اشارہ به اینکه مسلمانان جھان بیش از ھر زمان دیگری نیازمند وحدت هستند، افزود: مسلمانان باید با دوری از مسائل جزئی و برای دستیابی به اھداف عالی و مبارزہ با استکبار جھانی که علیه اسلام متحد عمل می کند، یکپارچه شده و در مقابل استکبار بایستند.

 

دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان، سخنان باراک اوباما را حمایت آشکار از توهین به مقدسات اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل، نه تنھا بیانگر حمایت دولت آمریکا از سازندگان فیلم موھن است، بلکه نشانه و دلیل آشکاری بر دشمنی با اسلام و مسلمانان جھان است. آمریکا برای تحقق اهداف شوم خود، همواره در حال تعرض به سرزمین های اسلامی است و ارزش های انسانی را به راحتی پایمال می کند، اقدامات آمریکا در تاریخ بی سابقه بوده است.

 

حجت الاسلام واحدی بر لزوم اتخاذ مواضع قاطع و یکپارچه از سوی مسلمانان علیه آمریکا تاکید کرد و ادامه داد: مسلمانان نباید در برابر ظلم و ستم آمریکا علیه کشورهای اسلامی تنها به صدور بیانیه محکومیت اکتفا کنند. سازمان کنفرانس اسلامی نیز باید نقش بهتر و گسترده تری را در قبال فیلم موهن، حمله به کشورهای اسلامی و مشکلات مسلمانان ایفا کند.

 

وی با اشاره به مزدوری برخی از رهبران کشورهای اسلامی برای استبکار جهانی، تصریح کرد: برخی از دولتمردان اسلامی ھنوز از نوکری اربابان خود اجتناب نکردند و این در حالی است که مسلمانان هیچگاه این حکام ظالم و مزدور را نبخشیده اند. اگر امت اسلامی، اتحاد و انسجام را به نمایش گذاشته بود دشمن ھرگز جرأت اھانت به مقدسات اسلامی را پیدا نمی کرد.

 

دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان از سخنان رییس جمھور این کشور در اجلاس عمومی سازمان ملل قدردانی کرد و خاطر نشان ساخت: پاکستان به عنوان کشوری اسلامی ھموارہ سعی بر انجام وظیفه اسلامی خود داشته است و در مسأله فیلم ضد اسلامی نیز با اتخاذ موضع مناسب و با ھمراھی دیگر کشورھای اسلامی نشان داد که توھین به مذاھب و انبیای الھی را جرمی نابخشودنی می داند./ 988/ب911/د

 
 

ارسال نظرات