۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۷۱۷

ششمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شرکت کنندگان در ششمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی در لندن، هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) را محکوم و بر لزوم پایان یافتن خونریزی ها در سوریه تاکید کردند.
کنفرانس تقريب بين مذاهب اسلامي در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین کنفرانس بین المللی تقریب بین مذاهب اسلامی با شعار «لبیک یا رسول الله» و با عنوان «نقش تمدنی تقریب در تحقق صلح اجتماعی» به همت مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.
 
علما، اندیشمندان و شخصیت های برجسته دینی و علمی از کشورهای مختلف از جمله مصر، انگلیس، لبنان، الجزایر، عراق، مراکش، فرانسه، پاکستان، هند، یمن، استرالیا، بوسنی و هرزگوین، ایران، عربستان سعودی و بحرین در این کنفرانس حضور یافته و به بررسی نقش تقریب در صلح اجتماعی پرداختند.

 

شرکت کنندگان در این کنفرانس، پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان (ص) را به شدت محکوم کردند.

 

این کنفرانس یک روزه با قرائت بیانیه پایانی به اتمام رسید.

 

در بیانیه پایانی آمده است: باید میان بیداری اسلامی برگرفته شده از ارزش های اسلامی و مطالبات مشروع ملت ها با بهار عربی ساخته و پرداخته استکبار جهانی تفاوت قائل ش، بیداری به معنای بازگشت به رهبری حضرت محمد (ص) و ولادت دوباره امت واحده است و دشمنان انسانیت به همین دلیل نسبت به مقام شامخ پیامبر اکرم (ص) خشمگین شده اند.

 

علمای سنی و شیعه افزودند: توهین به نماد و مقدسات دینی عامل ضربه زدن به صلح اجتماعی است و هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد. شرکت کنندگان در این کنفرانس، سازمان های انسانی و دینی، سازمان کنفرانس اسلامی، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و اتحادیه عرب باید جهت وضع قانون ممنوعیت توهین به مقدسات ادیان تلاش کرده و به محکومیت چنین جنایت هایی بسنده نکنند.

 

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند: جوامع اسلامی امروزه آماج شدیدترین خشونت ها و توطئه ها با هدف ایجاد شکاف در میان مسملانان قرار دارند و متاسفانه فتواهای تکفیری برخی از علما نیز بر وخامت اوضاع می افزاید. همه مسلمانان مسؤولیت ایستادگی در برابر این اقدامات را دارند و علما نقش گسترده تری در این زمینه خصوصا مبارزه با فتنه برعهده دارند.

 

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: تشکیل کمیته ای متشکل از علما برای حل نزاع ها بر اساس معیارهای اسلامی در جوامع اسلامی به شدت ضروری است. همه مسلمانان وظیفه دارند برای پایان دادن به خونریزی در سوریه تلاش کنند، از اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای پایان بحران در سوریه تقدیر و تشکر می کنیم./980/ب902/ک

ارسال نظرات