۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱
از سوی برنده جایزه نوبل؛

کتاب شعر ضد اسرائیلی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ‌ گونتر گراس نویسنده آلمانی که یک بار موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شده است کتاب شعری با محتوای ضد اسرائیلی منتشر کرد.
گونتر گراس نويسنده آلماني
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه نیشن، گونتر گراس نویسنده آلمانی برنده جایزه نوبل که مدتی پیش با انتشار شعری به اسم «چه باید گفته شود» خشم رژیم اشغالگر قدس را برانگیخته بود اخیرا در مجموعه جدیدی که مشتمل بر 87 شعر جدید است به تمجید از مردخای وانانو و محکوم کردن جنایات رِیم صهیونیستی پرداخته است.
 
وانانو یکی از مهندسان اتمی رژیم صهیونیستی بود که اطلاعاتی در مورد تاسیسات اتمی این کشور به یکی از روزنامه های انگلیسی ارائه داده بود و به همین دلیل به 18 سال زندان محکوم شد. گراس در این شعر از وانانو به عنوان «قهرمان» و یک «الگو» یاد می کند.
 
سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد"در سال 1986، با فریبکاری، "وانونو" را از انگلیس به رم کشاند، سپس وی را ربود و به منظور محاکمه غیرعلنی به اسرائیل منتقل کرد.
 
گفتنی است مقامات رژیم صهیونیستی بارها نشان داده اند که علی رغم ادعای واهی اعتقاد به آزادی بیان در برابر کوچکترین اظهاراتی که مخالف با دیدگاههای آنان باشد به سختی آشفته خاطر می شوند و حتی از متهم کردن نویسندگان مستقل نیز ابایی ندارند."الی یشای" وزیر امور داخلی اسرائیل در واکنش به این شعر، از ورود گراس به فلسطین اشغالی جلوگیری کرد.
 
 گراس که در سال 1999 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد، پس از جنایاتی که آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم مرتکب شد، اغلب به عنوان وجدان اخلاقی کشورش شناخته می شود. گونتر گراس 84 ساله به خاطر شعر ضد اسرائیلی که اوایل امسال منتشر کرد از سوی این رژیم به تهدیدکننده صلح جهانی متهم شده بود.902/ب903/ک
ارسال نظرات