۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۴۱۴۶۶
در همایش سه روزه؛

بررسی نظریه ولایت فقیه در قطر

خبرگزاری رسا ـ نظریه ولایت فقیه و سیاست شیعه بین فکر و عمل «اسلام گرایان و نظام حکومت دموکراسی تجربه ها و جریان ها» در قطر مورد بررسی قرار می گیرد.
ولايت فقيه/1


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الجزیره، همایش سه روزه «اسلام گرایان و نظام حکومت دموکراسی تجربه ها و جریان ها» از صبح روز گذشته با حضور مسؤولان، کارشناسان، تحلیلگران، فعالان رسانه و شخصیت های مختلف اسلامی در دوحه قطر آغاز بکار کرد.

 

در این همایش که از سوی مرکز پژوهش های سیاسی عربی برگزار می شود قرار است رابطه میان اسلام گرایان و نظام حکومت دموکراسی خصوصا در کشورهای عربی در پرتو تغییر برخی از نظام های عربی به نظام دموکراسی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

این همایش در پنج بخش تجربه مشارکت و ائتلاف های سیاسی پیش از انقلاب ها، حضور سلفی گرایان در دولت و پارلمان نظام های تغییر یافته، اسلام گرایان و مسائل شهروندان ونظام حکومت دموکراسی، اسلام گرایان و ائتلاف ها و مسائل مشارکت در نظام دموکراسی جدید و اسلام گرایان و مسأله فلسطین و محیط اقلیمی وبین المللی در حال برگزاری است.

 

تجربه انقلاب و چالش های بنای دولت در تونس، تجربه سودان میان فکر و حکم و سیاست، قضایای اسلامی سیاسی یمن و سیاست شیعه بین فکر و عمل و بین نظریه ولایت فقیه و ولایت امت، محورهایی است که در جلسه صبح و بعدازظهر روز گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

31پژوهشگر متخصص و 22 تن از شخصیت ها و رهبران برجسته جریان های اسلامی در این همایش حضور دارند و تا روز دوشنبه در ده کمیسیون تخصصی و سه جلسه گفت وگوی عمومی به بحث و تبادل نظر می پردازند./980/ب901/ک

 

ارسال نظرات