۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۵۳۳
نمایندگان پارلمان عراق:

گروهک منافقین تا ابد تروریست باقی می ماند

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق بر بی اعتنایی دولت این کشور به تصمیم آمریکا در حذف منافقین از لیست گروه های تروریستی تاکید کردند.
منافقين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اشرف نیوز، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق، خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا را به شدت محکوم و تاکید کردند که منافقین در نظر دولت عراق همان گروه تروریستی هستند.

 

عباس البیاتی، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون درباره خروج منافقین از لسیت گروه های تروریستی، گفت: عراق هیچ توجهی به اقدام آمریکا در خروج منافقین از لیست گروه های تروریستی ندارد. منافقین در انتفاضه سال 1991 ملت عراق به اقدامات تروریستی فراوانی دست زده و در کشتار شهروندان نقش گسترده ای داشتند.

 

وی افزود: عراق لیست ویژه ای دارد و دشمنان خود را به خوبی می شناسد، آمریکا نمی تواند هیچ فشاری در این زمینه به عراق وارد کند. منافقین در نظر عراق، افرادی هستند که حق فعالیت نظامی و سیاسی و حزبی را نداشته و شرایط پناهندگی نیز بر آنان جاری نمی شود.

 

حسن الساری، عضو فراکسیون شهروندان وابسته به ائتلاف ملی نیز در این زمینه تصریح کرد: اقدام آمریکا در خروج نام منافقین از لیست گروه های تروریستی، توهین به خون قربانیان و سبب گستاخ و شجاع تر شدن تروریست ها برای ارتکاب جنایت می شود.

 

وی اظهار داشت: حذف نام منافقین که شنیع ترین جنایت ها را علیه ملت عراق مرتکب شده اند، سیاست های آمریکا که مدعبی مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی است را رسوا می سازد.

 

نماینده پارلمان عراق خاطر نشان ساخت: آمریکا باید به قوانین بین المللی و ادیان آسمانی و عرف جامعه احترام گذاشته و در حذف نام منافقینی که خون های بی گناه زیادی را جاری ساخته اند، تجدید نظر کند.

 

عزیز العگیلی یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق از این اقدام آمریکا به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: حذف نام منافقین از لیست گروه های تروریستی، ترغیب این گروه برای ادامه فعالیت های تروریستی است و معیارهای دوگانه آمریکا را نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: آمریکا مسؤولیت اقدامات این گروهک و جنایت های رخ داده علیه ملت عراق را برعهده دارد، منافقین در عراق و سراسر جهان به فعالیت های تروریستی شهرت یافته اند.

 

العگیلی تاکید کرد: گروهک منافقین، تروریستی باقی می ماند و ملت عراق به خوبی با این گروهک آشنا هستند و تاریخ آن نیز برای همگان روشن است./980/ب902/ک

ارسال نظرات