۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۴۱۵۷۰

اعتراض مسلمانان انگلیسی به دادگاه لندن

خبرگزاری رسا ـ فعالان سیاسی انگلیسی حکم دادگاه عالی این کشور جهت تحویل پنج تبعه مسلمان به آمریکا برای محاکمه به بهانه دست داشتن در اقدامات تروریستی را محکوم کردند.
دادگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان سیاسی انگلیسی حکم دادگاه عالی این کشور جهت تحویل پنج تبعه مسلمان به آمریکا برای محاکمه به بهانه دست داشتن در اقدامات تروریستی را محکوم کردند. 

 

دادگاه عالی اعتراض این پنج مسلمان انگلیسی را رد کرده است؛  بابار احمد  و سید احسان طلحه دو تن از این متهمان تاکنون هفت سال را بدون محاکمه و یا تفهیم اتهام در زندان به سر برده اند؛ خالد فواز، عادل عبدالباری  و شیخ ابو حمزه المصری که به داشتن افکار افراطی مشهور است، مشمول این حکم دادگاه عالی انگلیس شده اند.

 

حکم دادگاه عالی انگلیس، خانواده محکومان و فعالان مسلمان در انگلیس را به شدت خشمگین کرده است.

 

اشفق احمد پدر بابار احمد یکی از این متهمان به خبرنگاران گفت: پیش از شروع جلسه دادگاه می دانستم که حکم ظالمانه ای علیه وی صادر خواهد شد.

 

محمد طلحه برادر احسان طلحه نیز به خبرنگاران خاطر نشان کرد: برادرم بیمار است و تا فرا رسیدن زمان دادگاه باید در حبس انفرادی باشد، ما به شدت نگران سلامتی وی هستیم و این مساله برای خانواده بسیار سخت است.

 

در اوج نگرانی مردم از شکنجه یا محاکمه ناعادلانه این افراد در آمریکا، حقوقدانان و فعالان انگلیسی خواستار بازنگری در معاهده استرداد محکومان بین دو کشور شدند؛ فعالان انگلیسی حکم اخیر را ناشی از ناتوانی نهادهای قضایی انگلستان در برخورد با این موارد دانستند.

 

شامل گوردر سخنگوی سازمان زندانیان در بریتانیا، تصریح کرد: به عنوان یک مسلمان بسیار احساس ناامیدی می کنم، زیرا بیش از 140 نفر با امضای توماری خواستار بررسی مساله بابار در پارلمان شدند؛ اما به عقیده من تلاش مسلمانان و فعالان سیاسی به نتیجه ای نرسید./994/د101/ک

ارسال نظرات