۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۸۲۸
عضو شورای جمعیت الوفاق بحرین:

مردم بحرین دشمن معاویه و حامی یاران امام حسن بودند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای جمعیت الوفاق بحرین گفت: در زمان امام حسن(ع) که به دلیل مصالح اسلام، صلح با معاویه پذیرفته شد، مردم بحرین با آغوش باز از یاران امام حسن مجتبی(ع) پذیرایی کردند.
بحرين
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر ابراهیم علی المدهون، عضو شورای جمعیت الوفاق بحرین در نشست علمی «تاریخ بحرین با دید شیعی» که شب گذشته با هدف شناخت تاریخ شیعه در بحرین در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، به بررسی وقایع تاریخی بحرین و حرکت شیعی در این کشور پرداخت.
 
وی گفت: مردم بحرین قبل از اسلام ادیان مختلفی مانند مسیحیت، یهودیت و مجوسی داشتند اما با طلوع اسلام و دعوت پیامبر اکرم(ص) بدون این‌که مورد حمله قرار گیرند، اسلام را پذیرفتند و جزء کشورهایی بودند که به عنوان انفال در تاریخ ثبت شده است.
 
وی افزود: آنها در طول حیات پیامبر نیز همواره ایشان را به عنوان الگو قرار دادند، اما بعد از این‌که آن بزرگوار رحلت فرمود و خلفای سه‌گانه حکومت را به دست گرفتند، بحرینی‌ها از بیعت با آنها سر باز زدند به همین دلیل، مرتد نامیده شدند، ولی در حقیقت آنها حاضر نبودند اهل بیت(ع) را کنار گذارند.
 
دکتر المدهون در ادامه بیان کرد: در زمان امام حسن(ع) که به دلیل مصالح اسلام، صلح با معاویه پذیرفته شد، بسیاری از مردم با دید بسته‌ای که داشتند به مخالفت با امام معصوم پرداختند، در همان زمان امام(ع) به عده‌ای از اصحاب خود فرمود که به بحرین بروند.
 
وی افزود: مردم بحرین با آغوش باز از یاران امام حسن مجتبی(ع) پذیرایی کردند و حتی با جان خود به دفاع از آنها پرداختند، هم اکنون نیز قبر سه نفر از بزرگترین یاران ایشان یعنی امیرالزیت، صعصت‌بن‌سوهان و ابراهیم‌بن‌مالک اشتر در بحرین وجود دارد.
 
وی تأکید کرد: از آثار اسلامی که در بحرین باقی مانده است، این حقیقت مشخص می‌شود که حدود 95درصد جمعیت شیعه در عصر ائمه(ع) و بعد از آن در آنجا بودند، چنانکه در مسجد خمیس بحرین، عبارت «اَشهَدُ اَنّ علیً وَلیُ الله» به چشم می‌خورد و دلالت بر شیعه بودن مردم آنجا دارد.
 
دکتر المدهون با اشاره به این‌که بحرین همواره مورد هجوم قوم‌ها و کشورهای مختلف بوده است، به گوشه‌ای از استعمارات مختلف اشاره نمود و بیان کرد: در قسمتی از تاریخ بحرین، این کشور توسط پرتقالی‌ها مورد حمله قرار گرفت و مدتی نیز توسط ایران در زمان نادر شاه فتح شد، بریتانیا و دولت عثمانی نیز در دوران‌های مختلف این کشور را مورد حمله قرار دادند.
 
وی در پایان گفت: اما مردم آن همواره بر مذهب حقیقی خود یعنی شیعه استوارانه ایستادند و هم اکنون نیز در این راه حضور دارند و همانطور که در انقلاب کنونی بحرین مشاهده می‌شود، با استعانت از اهل بیت و با تکیه بر رهنمودهای این بزرگواران در دفاع از اسلام و مسلمین تا پای جان ایستاده‌اند./932/پ202/ک
ارسال نظرات