۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۳۰۷

عاملان کشتار جمل در مصر تبرئه شدند/ مردم مصر برای اعتراض به التحریر باز می گردند

خبرگزاری رسا – دادگاهی در مصر چند مقام عالی رتبه دوره حسنی مبارک را از اتهام به سازماندهی در حمله شترسواران به صفوف معترضان و کشتار آنان تبرئه کرد.
کشتار جمل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه بی بی سی، دادگاهی در مصر 24 متهم پرونده ای راکه در آن چند مقام عالی رتبه دوره حسنی مبارک نیز حضور داشتند از اتهام به سازماندهی در حمله حامیان دولت مبارک به معترضان تبرئه کرد.

 

در جریان انقلاب مردم مصر در تاریخ 25 ژانویه گروهی از طرفداران مبارک رئیس جمهور وقت مصر با شتر به صفوف مردم معترض حمله کردند. در این حمله 14 مصری کشته و هزاران نفر زخمی شدند که از این واقعه به کشتار جمل یاد می شود.

 

اکثر احزاب سیاسی مصر از جمله اخوان المسلمین صدور حکم دادگاه قاهره برای تبرئه متهمان این پرونده را محکوم کردند.

 

محمد مرسی رئیس جمهور فعلی مصر که از اعضای سابق اخوان المسلمین است در شعار های انتخاباتی خود سخن از انتقام خون کشته شده های انقلاب به میان آورده بود.

 

گروه‌ها و احزاب سیاسی مصر در اعتراض به صدور حکم دادگاه جنایی قاهره تظاهرات میلیونی برگزار کرده و محاکمه مجدد این متهمان را خواستار شوند.

 

در همین راستا جماعت اسلامی مصر نیز اعلام کرد که در تظاهرات فردا که قرار است در میدان التحریر و بیشتر استان‌های مصر برگزار شود، شرکت می‌کند.

 

جماعت اسلامی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که برکناری دادستان کل مصر به دلیل تلاش وی برای نجات چهره‌های رژیم سابق مصر را خواستار خواهند شد.

 

از سوی دیگر «ابوالعلا ماضی» رئیس حزب الوسط شهروندان مصری را به شرکت در تظاهرات فردا به منظور جلوگیری از همدستی با عاملان قتل شهدای انقلابیون فراخواند./9161/ب902/ک

ارسال نظرات