۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۸۲۳
دبیرکل الوفاق بحرین:

آزادی علما و انقلابیون پیش شرط مذاکره با نظام است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از آزادی علما و انقلابیون و همچنین صداقت و جدیت به عنوان شروط اصلی مذاکره معارضه با نظام یاد کرد.
شيخ علي سلمان دبيرکل الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در نشست صمیمانه با ساکنان منطقه المعایر با اشاره به ثابت قدم بودن معارضه، گفت: مسیر مطالبات ملی در بحرین به مرحله ای رسیده که بازگشت ناپذیر است و وضعیت در این کشور به سابق بازنمی گردد و تا تحقق کامل این مطالبات به اعتراضات خود ادامه می دهیم.

 

وی درباره سفر خود به مصر، تصریح کرد: سفر به خارج و تبادل نظر با جهانیان از اهمیت فراوانی برخوردار است خصوصا این که مصر پس از انقلاب به مرکزی فعال در جهان عرب مبدل شده است. ملت های عربی از عقلانیت برخوردار هستند و تمدن هایی را رهبری کردند، اگر آزادی و دموکراسی را به این ملت ها بدهیم بر همه این سدها عبور کرده و به جایگاه واقعی خود بازمی گردند.

 

حجت الاسلام علی سلمان به قدرت رسیدن حکومت منتخب ملت را عامل از بین رفتن ظلم و ستم توصیف کرد و افزود: اگر حکومت منتخب ملت به قدرت برسد شکنجه از بین می رود، عدالت زیرپا گذاشته نمی شود، روزهای سیاه دادگاه ها به پایان می رسد و مشکلات حقوقی به کمترین حد خود خواهد رسید، زیرا حکومت منتخب نمی تواند مخالف حقوق بشر باشد.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اظهار داشت: مرکز مطالعات استراتژیک النیل مصر و همه کسانی که با آنان در این کشور دیدار کردیم به معارضه بحرین و مطالبات مشروع آن احترام می گذارند و بازجویی از بنده را محکوم کردند.

 

وی با اشاره به استقبال معارضه از مذاکرات جدی و ریشه ای، تاکید کرد: خطاب معارضه کاملا ثابت است، اما نظام به گونه ای سخن می گوید که گویی الوفاق با مذاکرات مخالفت می کند. دست الوفاق به سوی صلاح کشور دراز است و اگر مذاکرات جدی و صادقانه باشد، نتایج آن از پیش تعیین شده نباشند و علما و انقلابیون در زندان ها حضور نداشته باشند با مذاکره موافقت می کنیم و این را شرط آغاز گفت وگو می دانیم.

 

شیخ علی سلمان بیان داشت: حکومت منتخب، پارلمان با صلاحیت های کامل و امنیت همگانی از خواسته های اصلی انقلابیون است و امیدوارم خدا توفیق تحقق این خواسته ها را نصیبمان کند. فعالیت های معارضه پس از ماه مبارک رمضان همه راه های نظام برای خاموش ساختن انقلاب را ناکام ساخته و راهپیمایی، تجمع، تحصن و دیدارهای صورت گرفته می تواند مشروعیت انقلاب بحرین را به جهانیان ثابت کند.

 

این عالم انقلابی از گام های آرام جهانیان برای تحقق مطالبات ملت بحرین یاد کرد و گفت: گرچه جهانیان به دلیل مصالحی که دارند نمی توانند به صورت کامل از انقلاب ملت بحرین حمایت کنند، اما گام های آنان برای تحقق اراده ملی به صورت آهسته برداشته می شود خصوصا این که جامعه جهانی می بیند که نظام آل خلیفه نسبت به اصلاحات و ثبات سیاسی بی توجه است.

 

وی خاطر نشان ساخت: پایبندی به روش های مسالمت آمیز ضامن پیروزی در این معرکه است، ما با نظام جهت رسیدن به میز مذاکره برای حقوق ملت در ارتباط هستیم و البته این ارتباط تنها با وزیر دادگستری صورت می گیرد که در این روزها شاهد حملات شدید وی به معارضه هستیم.

 

حجت الاسلام علی سلمان بر عدم صداقت نظام با ملت بحرین تاکید کرد و بیان داشت: ادامه وضعیت کنونی و بازی با سرنوشت کشور، کشیده شدن کشور به وضعیتی مشابه سوریه و لیبی که امیدوارم هیچگاه چنین نشود و برقراری توافق ملی صادقانه که ظلم و ستم در آن وجود نداشته باشد و به حقوق بشر احترام گذاشته شود، سه گزینه پیش روی این کشور است.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی تصریح کرد: بحرینی ها باید بدون هیچ منتی به همه حقوق خود دست یابند و هیچ کس حق ندارد در قبال خدمتی که به شهروندان ارائه می کند آنان را در اضطراب قرار دهد. همه باید برای توافق و جلوگیری از خونریزی و سوق دادن کشور به سوی پیشرفت و آبادانی اجتماعی سوق دهند.

 

وی در پایان اظهار داشت: مطالبه عدالت یک جنایت نیست و درخواست حکومت منتخب عادل نیز یک خواسته استثنایی به شمار نمی آید و نباید این خواسته را به دخالت بیگانگان ربط داد./980/ب901/د

ارسال نظرات