۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۲۴۶

بازداشت غیرقانونی روحانی برجسته شیعه در اندونزی

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیون برجسته شیعه در اندونزی به طرز غیرقانونی دستگیر و در حبس به سر می برد.
تاج الملوک

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جاکارتا پست، تاج الملوک، رهبر جامعه شیعی منطقه سامپانگ در اندونزی مدت ها است در زندان به سر می برد و حتی پس از سپری شدن مدت قانونی حبس موقت نیز از زندان آزاده نشده است.


تاج الملوک، رهبر جامعه شیعی منطقه سامپانگ در 12 جولای سال 2012 توسط دادگاه منطقه ای سامپانگ و به جرم تبلیغات مذهبی به دو سال زندان محکوم شد.


دادستان منطقه سامپانگ در کیفرخواست خود به دادگاه گفته بود: وی به شاگردانش گفته است که قرآن کنونی همان قرآن زمان پیامبر(ص) نیست و تغییر کرده است. تاج الملوک ادعا کرده است که قرآن اصلی در دست امام مهدی(عج) است.


این در حالی است که شبهه تحریف قرآن بارها از سوی علمای مذهب اهل بیت(ع) رد شده و قرآن‏های موجود در مساجد و منازل شیعیان در سراسر جهان، شاهد زنده و حاضری بر این مدعاست اما آنچه به اعتقاد شیعیان نزد امام زمان(عج) است کتاب موسوم به "مصحف فاطمه سلام الله علیها" است که  کتابی است به املاء جبرئیل و خط امیر المؤمنین علیهما السلام که در آن تمامی حوادث و اتفاقات آینده عالم تا روز قیامت ثبت شده است و با قرآن کریم متفاوت است.


با وجود این تأکیدات و توضیحات، دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) همواره از این تهمت ناروا برای حمله و تکفیر پیروان مذهب اهل بیت(ع) بهره برده‏اند.


به گزارش جاکارتا پست تاج الملوک به حکم دادگاه محلی اعتراض کرد اما دادگاه تجدیدنظر نیز نه تنها حکم قبلی را تعدیل نکرد بلکه آن را از دو به چهار سال افزایش داد.  


به نوشته این روزنامه وکیل تاج الملوک مراحل قانونی ارجاع پرونده به دادگاه عالی اندونزی را انجام داده است اما هنوز حکمی از سوی دادگاه عالی صادر نشده است .


با وجود آن که دوره حبس موقت تاج الملوک به پایان رسیده است اما مقامات زندان همچنان به بهانه آنکه حکمی از سوی دادگاه عالی اندونزی به دست آنها نرسیده است از آزاد کردن این روحانی شیعه خودداری می کنند.

 

گفتنی است سازمان عفو بین الملل نیز با تمجید از تاج الملوک به وی لقب زندانی وجدان داده است./990/ب901/ک

ارسال نظرات