۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۵۳۹
تظاهرات صدها هزار نفری در لندن؛

فعال کارگری انگلیس: دولت زندگی را برای میلیون ها شهروند سخت کرده است

خبرگزاری رسا ـ صدها هزار نفر از مردم انگلیس روز شنبه به خیابان های لندن آمدند تا در یکی از بی سابقه ترین تجمعات اعتراضی علیه سیاست های اقتصادی دولت شرکت کنند.
تظاهرات لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آسوشیتد پرس، صدها هزار نفر از مردم انگلیس روز شنبه به خیابان های لندن آمدند و در یکی از بی سابقه ترین تجمعات اعتراضی علیه سیاست های سختگیرانه اقتصادی دولت شرکت کردند.


اتحادیه های کارگری، فعالان ضد جنگ، رهبران احزاب چپ گرا، گروههای اجتماعی و بسیاری از فعالان حقوق بشر به خیابان های لندن ریختند تا در تظاهراتی کم سابقه مخالفت خود را با سیاست های اقتصادی دولت در کاهش بودجه بخش های عمومی و افزایش بدهی ملی انگلیس که به بیش از 7/1 تریلیون دلار رسیده است اعلام کنند.


اقتصاد انگلیس علی رغم سیاست های اقتصادی دولت و کاهش دستمزدها برای چهارمین فصل متوالی است که دچار رکود عمیق است.


برندان باربر، یکی از ترتیب دهندگان این تجمع اعتراضی گفت: پیام این تظاهرات روشن است و ما قصد داریم به دولت بگوییم سیاست های سختگیرانه شکست خورده است. دولت در حال سخت تر کردن زندگی برای میلیون ها نفر از مردم انگلیس است چرا که دستمزد کارگران را کاهش می دهد اما به ثروتمندان معافیت مالیاتی می دهد.


دولت انگلیس تنها در ماه سپتامبر 13 میلیارد پوند از قرض دهندگان خارجی وام گرفت و سایر کشورهای اروپایی نیز، مانند ایرلند که در همسایگی انگلیس است، به سختی تلاش می کنند که مشکلات مربوط به بدهی خارجی خود را حل کنند./990/ب902/ک

ارسال نظرات