۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۴۳۵۶۲

تعداد فقیران آمریکا به حد انفجار رسیده است

خبرگزاری رسا ـ تعداد بی‌کاران آمریکایی افزایش یافته و علی‌رغم وعده‌های اوباما برای حل این مشکل هر روز بر آمار خانواده‌های که زیر خط فقر زندگی می‌کنند افزوده می‌شود.
فقر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،شبکه بی.بی.سی در گزارشی با اشاره به تعداد بیکاران فعلی آمریکا اعلام کرد: بیکاران در این کشور سه میلیون نفر بیشتر از زمانی است که اوباما به‌عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شد و هر روز تعداد بیشتری از این افراد که زمانی مرفه بودند به جمع بیکاران می‌پیوندند.


بی.بی.سی در ادامه ضمن اشاره به زندگی بسیاری از این بیکا‌ران در تریلرهای متروک و بدون آب و برق، افزود: عده زیادی از این افراد، مشمول کمک هزینه بیمه بیکاری نمی‌شوند.


مطابق آمارهایی که این شبکه ارائه داد، در حال حاضر47 میلیون آمریکائی زیر خط فقر به‌سر می‌برند که این مسأله در نیم قرن اخیر بی‌سابقه است.


بیکاری و فقر در سراسر این کشور مردم را خشمگین کرده است، زیرا یک پنجم درآمد آمریکا نصیب ثروتمندانی می‌شود که یک درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

 

اوباما قول داده بود که با اولویت دادن به توده آمریکایی‌ها، بیکاری را ریشه‌کن کند اما اکنون و در دوران ریاست جمهوری وی، تعداد کسانی که در فقر مطلق به‌سر می برند به حد انفجار رسیده است.


این گزارش در ادامه می‌افزاید: پنجاه میلیون آمریکائی بیمه درمانی ندارند و این یعنی چهار میلیون بیشتر از زمانی که اوباما رییس جمهور شد و مجموع شرایط فوق، زمینه‌ساز بیماری های متعدد روحی و جسمی برای کودکان این خانواده ها شده است./9161/ب903/ک

ارسال نظرات