۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۳۸۰۷

تلاش نژادپرستان برای حمله به مسجدی در انگلیس ناکام ماند

خبرگزاری رسا ـ دهها نفر از اعضای یک گروه نژادپرستی در انگلیس قصد عزیمت به پایتخت این کشور و حمله به یک مسجد را داشتند که توسط پلیس دستگیر شدند.
ليگ دفاعي انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، دهها نفر از اعضای یک گروه نژادپرستی در انگلیس در راه رسیدن به لندن برای حمله به مسجدی در شرق این شهر توسط پلیس دستگیر شدند.


53 نفر از اعضای یک گروه نژادپرستی به نام لیگ دفاعی انگلیس قصد داشتند خود را از شهرهای دیگر به لندن پایتخت انگلیس برسانند و به مسجدی در وایت چپل در شرق لندن حمله کنند.

 

به گفته پلیس انگلیس این گروه افراطی قصد داشتند هفته آینده نیز به یک مسجد دیگر حمله کنند.


اعضای این گروه در ماه سپتامبر نیز به یکی دیگر از اماکن مذهبی مسلمانان حمله کرده و باعث درگیری و زد و خورد شده بودند که در جریان این درگیری ها بیست نفر توسط پلیس دستگیر شدند.


گفتنی است حمله و تهدید مسلمانان در سایه سکوت مسئولان و اسلام هراسی رسانه‌ها در غرب افزایش پیدا کرده و هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایت مسلمانان وجود ندارد.


گروه نژادپرستی لیگ دفاعی انگلیس افزایش تعداد مسلمانان در نقاط مختلف انگلستان را به عنوان یک زنگ خطر برای این کشور اعلام و اضافه کرده است که ترس اصلی آن‌ها از اسلام و بلکه ایدئولوژی اسلامی است.

 

یکی از اعضای این گروه، چندی پیش در واکنش به دستگیری قاتل نروژی، به حمایت از او پرداخته و کشتن مسلمانان را تلویحا راهی برای رهایی از گسترش اسلام در اروپا توصیف کرده بود.


این قبیل حرکات در صورتی انجام می‌گیرد که طبق ادعای غربی ها هیچ کس نباید به خاطر مذهب یا عقیده‌اش از طرف دولت، نهاد، گروه، یا هیچ فردی مورد تبعیض قرار گیرد./990/ب902/ک


ارسال نظرات