۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۱۸۵

ایران موضوع داغ مناظره اوباما و رامنی

خبرگزاری رسا ـ آخرین مناظره انتخاباتی اوباما و رامنی حول موضوع ایران و مسائل خاورمیانه برگزار شد.
مناظره اوباما و رامني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، باراک اوباما و میت رامنی سومین و آخرین مناظره انتخاباتی خود با موضوع سیاست خارجی را پیش از رای گیری ششم نوامبر انجام دادند.


در این مناظره برنامه هسته ای ایران، حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی، قدرت گرفتن چین و جنگ های افغانستان و سوریه و نیز اقتصاد آمریکا و بیکاری در این کشور از مسائلی بود که مورد بحث قرار گرفت.


این مناظره تلویزیونی که 90 دقیقه طول کشید در شهر بوکا راتون در ایالت فلوریدا انجام شد.


اوباما در این مناظره سعی کرد با بزرگ جلوه دادن تجربیات 4 سال گذشته خویش در امر اداره کشور، ضعف رامنی در تازه کار بودن وی در سیاست خارجی را به رخ او بکشد.


میت رامنی نامزد حزب جمهوری خواه گفت که به نظر او بزرگترین مساله آمریکا ایران اتمی است.


اوباما رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا حمله به اسرائیل معادل حمله به آمریکاست گفت: اسرائیل بزرگترین متحد آمریکاست و اگر اسرائیل هدف حمله قرار گیرد آمریکا در کنارش خواهد ایستاد. وی همچنین مدعی شد که شدیدترین تحریم ها بر علیه مردم ایران توسط او و متحدانش وضع شده است.


میت رامنی نیز گفت که اگر اورییس جمهور شود تحریم های بیشتری علیه مردم ایران انجام خواهد داد. وی اوباما را متهم کرد که در مقابل ایران ضعیف عمل کرده است. او همچنین با تکرار ادعای دروغین خود درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد که ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما چهار سال به سلاح اتمی نزدیک تر شده است.


رامنی در مورد اینکه چه رویکرد متفاوتی در مورد مسائل سیاست خارجی در پیش خواهد گرفت جزئیاتی ارائه نکرد و فقط گفت که از اوباما سرسخت تر خواهد بود.


گفتنی است تا زمان برگزاری انتخابات در آمریکا کمتر از 2 هفته دیگر زمان باقیست .
/ 9161/ب903/ک

ارسال نظرات