۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۴۴۳۷

مصر میانجی آتش بس میان حماس و اسراییل

خبرگزاری رسا ـ اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر دست به آتش بس زدند این در حالیست که طی روز های اخیر آمریکا و اسراییل مانور نظامی مشترکی برگزار می کنند.
آتش بس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر دست به آتش بس موقت زدند.


گفته می شود که این آتش بس از نیمه شب گذشته برقرار شده است . در چند روز اخیرو در جریان تبادل آتش میان دو طرف، 6 فلسطینی کشته و چند نفر زخمی شده اند، در اسرائیل نیز چند نفر زخمی شده اند.


این در حالیست که مانور دفاع هوایی در اسرائیل با همکاری ارتش اسرائیل و آمریکا مراحل مقدماتی خود را شروع کرده است.


این مانور قرار است به مدت سه هفته برگزار گردد که در آن 3500 نفر از ارتش آمریکا و 1000 نفر از ارتش اسرائیل شرکت می کنند.


آمریکا می گوید که پیشرفته ترین سیستم های پدافند هوایی خود را به اسرائیل داده است. سیستم پاتریوت یک از این سیستم ها است که به اسرائیل داده شده و در نزدیکی تلاویو نصب شده است.


اسرائیل به شدت از راکت هایی که از سوی نیروهای مقاومت فلسطینی به سوی شهرهای اسرائیل پرتاب می شود وحشت دارد.


گفتنی است که طی چند هفته گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین حزب الله لبنان توانست وارد حریم هوایی اسرائیل شود و دهها کیلومتر پرواز نماید.این هواپیما توانست پوشالی بودن تبلیغات اسرائیل در خصوص سامانه دفاع زمین به هوای اسرائیل موسوم به گنبد آهنی را به چالشی عظیم بکشد که در پی آن دورون غبیش فرمانده نیروهای پدافند هوایی این رژیم برکنار شد.


اسرائیل مدعی بود که سامانه گنبد آهنی در برابر حملات موشکی احتمالی ایران کاملا مقاوم است اما این سامانه حتی نمی تواند در برابر راکت های معمولی فلسطینیان نیز مقاومت کند./ 9161/ب903/ک

ارسال نظرات